Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Moulard  (Læst 6800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

paracadi

  • Gæst
Moulard
« Dato: 13 Marts , 2010, 16:29 »
Hej, :)

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med lidt info vedr. moulard. Jeg er ret forvirret lige nu. :-\

Jeg mener at have læst mig til herinde, at det skal være moskusandrik til pekingand.

Jeg har lige talt med ham jeg skal købe dyret fra, og han siger at det skal være pekingandrik til moskusand, ellers kommer der ikke noget ud af det.

Jeg håber der er nogen som har erfaring og som kan rådgive mig.

På forhånd tak! :)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Moulard
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2010, 20:11 »
Jeg kan ikke se, hvorfor der ikke skulle kunne komme ællinger ud af moskusandrik + peking dame? Så vidt jeg ved, har det betydning for størrelsen af afkommet og ikke andet?!

Meen, vi er for første gang ved at gøre eksperimentet her. Har en moskusandrik, som går med to moskusænder og to pekingænder. Alle damerne lægger æg - og han har nok at gøre. Han har bestemt interesse for alle fire damer.
Skal nok dele erfaringerne, når der sket lidt mere end æg i rede :D

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Moulard
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2010, 00:58 »
Jeg har læst mig til at der kan krydses begge veje,forskellen er rugetiden,med moskow andrik 35 dg,og med pekingandrik kun 28dg.

Har ingen erfaring endnu,men har sat 5 moskow ænder ind til mine 3,9 peking,men tror lidt mine peking er racister har ikke set parringer endnu.

                               Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Moulard
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2010, 14:43 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Moulard
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2010, 21:08 »
For at få ensartede store dyr krydses moskus andrik med alm. ænder. Krydses alm. andrik med moskus ænder så bliver afkommet af forskellige størrelser (ligesom med moskus) og så er pointen med krydsningen ligemeget.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ksnim

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 48
Sv: Moulard
« Svar #5 Dato: 14 Maj , 2010, 18:46 »
Har i dag lige fået ællinger på moskusandrik/ landand. Har også tidligere hørt det wanda siger mht størrelsen. De har ruget i ca 1 måned.