Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk and, ingen ællinger  (Læst 1268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Skruk and, ingen ællinger
« Dato: 16 August , 2012, 19:06 »
Andemor har vist ruget forgæves denne gang, sidste gang var der ellers næsten fuldt hus :(

De skulle klække i dag, men har lige lyst alle æggene da jeg syntes der begyndte at lugte lidt mistænkeligt fra reden.
Kun 3 æg ser ud til at have en ælling i, men har min tvivl om de klækker af én eller anden grund  ???

Skulle dette være tilfældet, og vi fjerner æggene, går hun så selv af reden når æggene mangler, eller er det nærmest nødvendigt at finde et par daggamle ællinger og lægge under hende??

Hun er en excellent andemor som passer godt på sit afkom, og sidst tog hun gerne de par ællinger til sig igen som vi for en kort periode måtte have inde.

What to do??
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Skruk and, ingen ællinger
« Svar #1 Dato: 16 August , 2012, 19:23 »
Jeg var ude for noget lignende med min mignon-and i forsommeren, og da jeg fjernede æggene, gik hun blot af reden og opførte sig helt som om, hun slet ikke havde ligget på æg. Så jeg vil ikke mere betænke mig ved at fjerne æggene, hvis en af mine ænder ligger på tomme æg.

Held og lykke med dem.


Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Skruk and, ingen ællinger
« Svar #2 Dato: 16 August , 2012, 19:27 »
Tak Marita  /o - så bliver det dét vi satser på at gøre, har ikke lige behov for flere ællinger pt. :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin