Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

plukkemaskine

Har du en plukkemaskine og er interesset i at leje den ud
4 (23.5%)
Har du en plukkemaskine og er IKKE interesset i at leje den ud
2 (11.8%)
Har du IKKE en plukkemaskine, men vil gerne leje en i nærheden
10 (58.8%)
Har du IKKE en plukkemaskine, men vil evt. købe en, hvis du kan leje den ud
1 (5.9%)

Totale antal stemmeafgivende: 17

Afstemingen er lukket: 23 Februar , 2015, 14:08

Forfatter Emne: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner  (Læst 14682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Dato: 24 Januar , 2015, 14:08 »
Er der interesse for at vi gør noget for at få en fælles platform til udlejning af plukkemaskiner + evt gruekedel op at stå? Vi er efterhånden en del som har plukkemaskiner men de bruges jo ikke hele tiden og i tidens ånd med deleøkonomi (og hvad har vi...) så kunne det være fint at leje dem ud til andre i nærområdet som ikke har en plukkemaskine.

Det vil jo nok være smartest hvis vi samler oversigten et sted. En mulighed kunne være
http://lejdet.dk/ Hvis vi er mange nok, så vil de nok oprette en speciel kategori til "plukkeudstyr". De tager så 10% af lejen.

http://deljorden.dk/ kunne også være en mulighed, men jeg kan ikke helt gennemskue om leje af udstyr er i "målgruppen"

Alternativt kunne det være noget helt 3. men det skal være "selvkørende" hvor folk selv sættter "annoncer" ind og med et kort så man let kan finde en i nærheden. Forslag velkommne

Kommenter løs og stem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2015, 16:05 »
Jeg synes det er en god ide, og kunne jo gælde meget andet, som vi kun bruger sjældent. Selv har jeg en gruekedel, en kompostkværn til æbler og en æblepresser, som jeg gerne låner / lejer ud. Jeg ville nok helst gøre det herinde, når det er til nogen, jeg ikke kender personligt. Simpelt hen fordi, at hvis jeg ikke kender vedkommende, er der nok en anden, der gør.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2015, 17:27 »
Jeg har jo lige købt en plukkemaskine, og jeg vil egentligt helst ikke leje den ud så den skal transporteres rundt, men måske nok have det helt fint med, at folk kan komme her med deres høns og få dem plukket. Men nu får vi se om der er interesse for sagen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2015, 17:53 »
Jeg vil sige som Henriette:
Jeg har jo lige købt en plukkemaskine, og jeg vil egentligt helst ikke leje den ud så den skal transporteres rundt, men måske nok have det helt fint med, at folk kan komme her med deres høns og få dem plukket. Men nu får vi se om der er interesse for sagen.
Jeg har både gasgruekedel, plukkemaskine og god plads, så hvis nogen i nærområdet vil bruge det skal det være her.
Hilsen
Peter

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2015, 18:38 »
Super god ide:-)
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Frk Holst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #5 Dato: 07 Marts , 2015, 10:32 »
Jeg har også en plukkemaskine - og vil gerne leje den ud... Så jeg er klar på en fælles gruppe på den ene eller anden måde. Helst skel der jo være en form for sikkerhed. 

Hvad tænker I prisen skulle være for en weekend og hvad hvis lejeren skal køre rigtig mange høns igennem?
1,6 Lys Sussex
0,2 dværghøns af ukendt race
0,10 hvide landællinger
2,0 katte
1,0 Border Collie
1,1 Børn
10.000 kvm have

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #6 Dato: 09 Marts , 2015, 16:36 »
Jeg har også en plukkemaskine - og vil gerne leje den ud... Så jeg er klar på en fælles gruppe på den ene eller anden måde. Helst skel der jo være en form for sikkerhed. 

Hvad tænker I prisen skulle være for en weekend og hvad hvis lejeren skal køre rigtig mange høns igennem?
Det er netop det der er problemet.Det er som at leje sin kanttrimmer til græsplænen ud.Hvordan betaler man for slitage ? Snøre i kanttrimmeren og fingre i plukkemaskinen ?
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fælles platform for udlejning af plukkemaskiner
« Svar #7 Dato: 09 Marts , 2015, 16:56 »
En stykpris pr dyr er vel det nemmeste. 10 kr pr høne/hane kunne være et forslag.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)