Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder og hønsehus  (Læst 3271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

baggadap

  • Gæst
Nybegynder og hønsehus
« Dato: 31 Oktober , 2016, 20:49 »
Hej alle

Vi skal til at have høns til slagt og æg! Vi bor på et nedlagt landbrug, og jeg har udset med et hjørne af stalden, hvor jeg vil lave et ca 6m2 stort hønsehus direkte på betongulvet.
Men alle huse jeg støder på, er hævet over jorden. Er det også nødvendigt når nu man har en fin stald i forvejen?

På forhånd mange tak!

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Nybegynder og hønsehus
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2016, 21:37 »
Når man hæver husene er det for at forhindre rotter i at komme ind fra bunden.

Rigtig mange høns bor i et staldhjørne som dit med passende afspærring til at holde dem der hvor man gerne vil have dem. Hvis du vil undgå rotter i hønsenes foder, skal du have volieretråd af den kraftige slags helt ned til betonen.
Nogle maraner, nogle araucana.

baggadap

  • Gæst
Sv: Nybegynder og hønsehus
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2016, 22:09 »
Når man hæver husene er det for at forhindre rotter i at komme ind fra bunden.

Rigtig mange høns bor i et staldhjørne som dit med passende afspærring til at holde dem der hvor man gerne vil have dem. Hvis du vil undgå rotter i hønsenes foder, skal du have volieretråd af den kraftige slags helt ned til betonen.

Mange tak for svar!
Jeg havde tænkt at lave murede vægge og bræddeloft, så der kommer forhåbentlig ingen rotter..
Kan de finde på at underminere beton'en?

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Nybegynder og hønsehus
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2016, 22:14 »
de kan godt underminere betonen, men da de ikke er så dumme igen, vil de ofte prøve noget der er lettere. Men det kommer helt an på hvor god betonen er. Meget kan afhjælpes ved at foder opbevares i tønder, og der ikke er foder om natten hvor rotter kan få fat i det. Eks direkte på gulv/jorden. Har de nemt ved og finde mad bliver de, og bliver hurtigt mange
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk