Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ensom høne 5 år . . . .  (Læst 4666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Moderator
Ensom høne 5 år . . . .
« Dato: 15 December , 2024, 22:38 »
Mine venner har haft få høns i flere år. Nu er der kun en høne tilbage. Den går daglig rundt på gården - helt alene. Jeg syntes der er synd for den, men vennerne er bange for at sætte en ny ind - de tror den nye vil hakke den gamle - men jeg syntes vi skal prøve. Hvad siger I til min ide ??

Offline Alice

• Bruger
Sv: Ensom høne 5 år . . . .
« Svar #1 Dato: 15 December , 2024, 22:52 »
Hvad med kyllinger til den gamle?
De hakker den ikke, og det kan være til gensidig glæde,

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 16 December , 2024, 07:24 »
Selvfølgelig skal den ensomme høne have en ny ven
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 December , 2024, 23:05 »
ja de kan sørge noget så grueligt. Jeg fik til min 8 års fødselsdag 3 gæs, som fulgte mig i tykt og tyndt, de sørgede sågar for at jeg kom med skolebussen og stod klar når jeg kom hjem igen. Da så tiden var inde til det slagtede min far den ene af dem, og de 2 resterende gik rundt med sådan en sær klagesang og ledte. Næste dag slagtede han de 2 sidste, det var bare ikke sjovt, mine kæledyr.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 17 December , 2024, 05:30 »
Puh ha og piv, piv, Gerda :'( :'(

Det er en af de hjerteskærende og grimme oplevelser, som sidder fast i hjertet resten af livet. Stakkels, stakkels lille Gerda-pige på 8 år  :'(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #5 Dato: 17 December , 2024, 06:29 »
ja det var også hårdt. I dag er jeg mere afklaret om sådan noget. Men dengang tænkte man ikke altid så meget over hvad det gjorde ved børn. Min svigersøn havde fat i mig om ikke slagtning af høns kunne foregå når de kom hjem så børnene kunne se hvad det er.  De var på det tidspunkt stadig blebørn. Han fik at vide at det blev ikke hos mormor og morfar de skulle have det syn, de skal ikke have den oplevelse at mormor tager livet af noget. Min søster fortalte også hvor skrækslagen hun var når der blevet slagtet grise og det var fordi slagteren løb efter hende og sagde næste gang er det din tur
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

• Moderator
« Svar #6 Dato: 17 December , 2024, 09:17 »
ja, slagtning skal omgås med omtanke. Jeg slagtede 30 ænder og 20 gæs et år. Kørte til et sted for at få dem plukket og taget ud. På vejen hjem var jeg i en kiosk i Vipperød og købe cigaretter - undrede mig over den unge dame der ekspederede, for hun så noget forskræmt ud. Da jeg kom hjem og på badeværelset, så jeg grunden. Der var blod i hele mit ansigt !!!  Det havde jeg ikke registreret i farten  ;)

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #7 Dato: 17 December , 2024, 22:32 »
ja puha da, stakkels ekspedient, hun har måske troet du var en morder eller at du havde været i slåskamp.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #8 Dato: 17 December , 2024, 22:36 »
Forresten lillebror var også på et tidspunkt inde at handle, og han lugtede absolut ikke godt, han kørte med puhbæ. Der blev snakket noget i butikken, men han er ret hardcool så han viste bare bilen og forklarede hvad der skete. Det er forresten et firma ikke langt fra dig Hans Kurt. Bageren skynder sig bare at få ham ekspederet og så afsted med dig kalorius.