Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom der løbe ælinger.  (Læst 3358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mille.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Så kom der løbe ælinger.
« Dato: 31 Maj , 2010, 11:57 »
Så kom der ællinger fra min lille løbeand, efter 28 super gode ruge dage plus de 3 dage det tog at ligge sig til at ruge,( lige som der var blevet spået her inde /o ) kom der 14 fine ællinger af de 18 æg hun lå på. Jeg blev godt nok fortalt at løbeænder ikke var gode ruger, men det er gået fint med denne løbeand, super ruger, og rigtig go andemor, passer godt på dem /o Andrikken går godt nok for sig selv lige nu, men det lader ik til han gør dem noget, for de går ind til ham uden problemer, så han kommer nok ud til fanilien snart /o

karina dj

  • Gæst
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2010, 12:04 »
Næææææh hvor er de kære de små langhårede banditter  ::)

Hvad er dine planer med dem? er de til avl?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2010, 13:04 »
Nårh altså Mille, hvor er de nuser *p
De har en helt anden opret facon en alm. ællinger og de virker også lidt mere vamsede.
Lønborg, hmmm, måske må man komme på kikketur med barnebarnet? Hun skal være her fra onsdag til søndag.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2010, 21:30 »
Nejjjjj hvor er de altså bare søde/bløde at se på.
Du må være en lykkelig Qvinde nu  *d
*p !a *p !a *p !a *p !a *p  Tillykke med dem alle!!!!
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mille.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #4 Dato: 01 Juni , 2010, 11:00 »
 :D Hey Linda, du kan tro jeg er en glad tøs, men hvor var det svært at vente på !l
Hey Marianne, ja der er lidt pingvin over dem *f Du kan tro at I må komme forbi til et kig og holde en mini rap ;) jeg er ved at se om jeg ik kan lokke dem ud i haven /o

Hey Karina, de skal sælges, så mange kan jeg ik have :D min søster skal ha 2 i fødselsdagsgave, hun bøvler sådan med snegle, og hele hendes have er hegnet ind som min, så det er jo nemt og ren paradis for dem og hende når de har gået der lidt, for de tager alt utøj og efterlader haven pæn som var den lige gået igennen med en kultivator /o

karina dj

  • Gæst
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #5 Dato: 01 Juni , 2010, 11:05 »
 :D skønt "badekar" de har sig dér  /o

Jeg har 2 løbeænder, men det er andrikker begge 2. De er forvist idet de meget gerne vil lave løbemoskusser på mine fine blå moskusdamer  /d Ikke en blanding jeg gider ha' i fryseren  ;)

Men det ser ud til at det er hyggeligt at anskaffe sig et par løbedamer  ::) hvis bare man vidste hvad der skulle ske med de banditter der kommer ud af det...

Offline Line D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 27
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #6 Dato: 01 Juni , 2010, 12:23 »
Tillykke Mille /o Hvor er de fine. Jeg fik også ællinger fra min rugeand :) 14 ud af 14 æg, så det var super :) Men de er søde de små, de vokser bare hurtigt.

Held og lykke med dem og tillykke endnu engang ;)

Offline Mille.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Så kom der løbe ælinger.
« Svar #7 Dato: 02 Juni , 2010, 07:53 »
Hey Karina, tak, ja mit badekar er kaninens gamle hus /o  <A ja løbemoskuser lyder ik så smart... /d

Hey Line, tak tak og også stort tillykke til dig, ja det var da super flot med 14 af 14 *p