Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg bruge staldchock fluespray D direkte på mine høns?  (Læst 1533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LSkov

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Hey mine små kyllinger på 10 uger er desvære blevet smittet med lus og blodmider af hønsene som bor ved siden af dem😓 men jeg har hørt at man kan bruge staldchock til at dræbe dem, så må jeg også sprøjte det på mine kyllinger under vingerne og på maven for at dræbe dem for synes jeg har læst det er sted.😊

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Kan jeg bruge staldchock fluespray D direkte på mine høns?
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2022, 15:01 »
Når kyllingerne er 10 uger gamle, må du gerne behandle dem med staldchok men de må ikke være yngre.

Staldchok kan muligvis tage lusene, men staldchok er ikke nok til at få has på blodmider. ved blodmideangreb skal huset tømmes for alt inventar, som skal vaskes i sæbevand og strøelse fjernes og helst brændes. Huset, undersiden af sovepinde og samlinger skal kalkes og hønsene behandles med staldchok. Efter en sådan omgang rengøring, kalkning og behandling skal man alligevel være obs og holde øje med, at blodmiderne ikke vender tilbage senere på sommeren.

Den eneste 100% effektive måde at udrydde blodmider på er ved at behandle hønsene med Exzolt. Exzolt er receptpligtigt og dyrt men man skal bruge meget lidt Exzolt til en  alm. hobbyhønseflok og sådan en flaske kan derfor deles med andre - der er stor rift om Exolt deling, så det er ikke noget problem at få en stor del af pengene ind igen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Kan jeg bruge staldchock fluespray D direkte på mine høns?
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2022, 15:12 »
pas nu på med hvordan i brænder af. Min storebror brændte en lille smule af, og selvfølgelig skulle politiet komme forbi og skrev ham. Jeg fatter ikke at det skulle være ulovligt der hvor han bor. Jeg plejer gerne at sige når folk spørger hvor han bor, så siger jeg at når de er nået om bag langt væk så skal de endnu længere ud. Han bor midt på grænsen så derfor patruljerer lovens lange arm dernede, og for at det ikke skal være løgn så er det markvej dernede, men det kan de åbenbart også finde ud af
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner