Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt hønsehus? Hjælp..  (Læst 22246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #15 Dato: 22 Maj , 2008, 12:59 »

Hvis jeg skulle starte op, og skulle købe, tror jeg jeg ville vælge denne løsning, fra Hjem og fix.

Her kan man stå op, det er let at gøre rent og have plads til en evt skrukkeindhegning, reder og foderspande + alt det løse man nu har, sprays, grit, vitaminer m.m.

Jeg håber du finder en løsning der virker for dig :D.

PS: Hvis du vælger de linkede huse skal du lige være opmærksom på, at du skal have noget net ned i jorden, hele vejen rundt om gården. Ellers er det alt for let for uønskede gæster, med høne på menuen, at grave sig ind!

Hej Hanne. Mente du Hjem og Fix eller var det en skrivefejl? :)  Altså ikke at du skulle "spare h'et væk!, men mere om de også sælger hønsehuse? hehe
Jeg tror Hanne mener. Det er et redskabsskur du kan bruge som hønsehus
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #16 Dato: 22 Maj , 2008, 13:59 »
Ha ha - havde glemt de havde sparet på H'et ;D!!

Ja det er ment som hønsehus og sat op på nogle fliser tror jeg det er fint :)


Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #17 Dato: 22 Maj , 2008, 17:04 »
Hvis jeg skulle købe et færdigt hønsehus ville jeg nu vælge et af dem der er lavet i vandfast plade/krydsfinér (de brune plader som også kaldes støbeplader). De redskabs skure som bla. bauhaus og jem og fix har er lavet i noget tyndt pindebrænde og jeg tror ikke at det holder i så forfærdelig mange år.
Jeg tror egentlig også at en ræv vil kunne pille det fra hinanden efter at huset har stået et par år i vind og vejr.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #18 Dato: 22 Maj , 2008, 21:53 »
Det skur jeg har købt skal bruges til 5 ander og 1 andrik, og de har meget uden oms plads, det håber jer er ok,
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #19 Dato: 23 Maj , 2008, 08:52 »
Jeg købte for mange 12 år siden tre legehuse i Silvan til et hus pris, da en eller anden havde glemt at lægge dem under tag i vinteren.
det ene solgte jeg til min veninde, det andet blev hønsehus, og det sidste min datters legehus.
Da vi flyttede på landet for 7 år siden blev hønsehuset stående, men legehsuet flyttede med, og man kan som Danny siger godt kalde det et pindebrændehus, men da ungerne holdt op med at bruge det, ja så flyttede hønsene ind, eller rettere, det er mit kyllingehus med lille overdækket gård.
Det står direkte på jorden, og der er ikke nogen ræv der kan pille det fra hinanden, fordi det ikke endnu er rådnet i bundstykkerne, det eneste der er rådnet er sternbrædder og balustrene på terassen, men huset er stadig brugbart nogle år endnu.
Jeg så for nylig at jem og fix havde malede legehuse til 1700 kroner søde huse til havehyggen, desværre var det en uge for sent, men jeg ville til enhver tid købe et legehus igen.
« Senest Redigeret: 26 Maj , 2008, 20:34 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Nyt hønsehus? Hjælp..
« Svar #20 Dato: 23 Maj , 2008, 16:07 »
Ina: Jeg har også set legehuse af en okay kvalitet.
Det er bare lige netop de redskabsskure som bla. jem og fix og bauhaus har at der er brugt meget tyndt materiale som desuden er meget let (sandsynligvis gran træ) og derfor heller ikke lige så holdbart som andre træ sorter.
Det skulle heller ikke undre mig at den generelle kvalitet var bedre for bare 7 år siden, end den er idag.
Jeg siger ikke at alle udbudte redskabsskure er noget gøgl men nogen af dem er altså.

Danny
Himlen bør altid være blå!