Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkning  (Læst 4254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Kalkning
« Dato: 13 April , 2008, 15:52 »
Jeg er igang med at kalke hønsehus, der står på spanden at der skal gå 1-2 døgn mellem påstrygningerne, hvad sker der hvis man ikke venter 1-2 døgn.
Det virker tørt, og jeg er måske den lidt utålmodige type, der hader at vente :D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kalkning
« Svar #1 Dato: 13 April , 2008, 17:08 »
hvis der er god tørring i luften kan du godt kalke med en halv dags mellemrum, men på denne årstid, kan det altså knibe med tørring.
Der kommer det ud af det at det ikke dækker så godt hvis man er for hurtig, men du kan jo lade det komme an på en prøve, giv den et par strøg anden gang og se hvordan det arter sig, hvis det er et sted  dine høns skal overnatte i nat, så ville jeg absolut vente, der bliver enormt fugtigt når kalk skal tørre
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Indianer

  • Gæst
Sv: Kalkning
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2008, 13:22 »
Hej.
Har også købt en spand med flydende kalk.
Men skal jeg fortynde det først, eller bare smøre det på direkte fra spanden?...

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Kalkning
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2008, 13:24 »
Det kalk jeg bruger er stampet kalk. Det er i en hvid 15 kg eller 25 kg spand købt på møllen. Det er ligesom om der ligger kalk i bunden og så et lag vand ovenpå. Det skal fortyndes, og det står på spanden hvordan.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Kalkning
« Svar #4 Dato: 29 Juli , 2008, 21:58 »
Ja, det skal fortyndes, og husk handsker... Jeg er den type der ikke kan/vil arbejde og det fortryd jeg bitterligt. Jeg har stadig ar på min finger hvor det ætsede huden væk :o ::)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk