Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mangler æg!!!!  (Læst 1761 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline filipen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Mangler æg!!!!
« Dato: 04 ſeptember , 2014, 07:16 »
Hej med jer.

Jeg har brug for input til min nye hønseflok. Jeg har for en måneds tid siden fået, i gave, 3 gule Orpingtoner, 2 høner og 1 hane. De er meget snart 20 uger gamle og jeg forventer snart at 1. æg skal komme.

Jeg har dog hør fra giveren af gaven, at de ikke ligger æg hverdag. På 2 høner skal jeg være glad for at der kommer hvis der kommer 1 æg om dagen. Derfor skal jeg nu og og have 2 gode æglæggere, som kan leverer fast til os. Men vi er bare så glade for vores Orpingtoner og deres sind, har hørt at det kan blive gode kælehøns, og det arbejder vi meget på.

Er der nogen der kan anbefale og gode æglæggere og også gerne dem der er MEGET kælne og som også er nemt til af blive skruk, da vi ønsker at ruge kyllinger ud.

Håber at i kan hjælpe os.
Filips.
0.1 kone
0.1 barn
0.1 hund
1.2.1 kanin
1.2 Orpington
0.3 brun Lohman

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mangler æg!!!!
« Svar #1 Dato: 04 ſeptember , 2014, 07:29 »
Orpington lægger da æg, så du kunne jo evt. Få lidt flere af dem. Forøvrigt har æglægning også meget med forhold og ikke mindst fodring at gøre. Og endvidere skal de også blive meget skrukke, så kommer der ikke æg i de perioder de fleste racer begynder æglægning når de er ca. 5-6 måneder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline filipen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Mangler æg!!!!
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2014, 14:26 »
Hej Lene.
Jeg ved de lægger æg, men jeg kunne også godt tænke mig en mere "kælen" og ikke så menneskesky race.
Filips.
0.1 kone
0.1 barn
0.1 hund
1.2.1 kanin
1.2 Orpington
0.3 brun Lohman

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Mangler æg!!!!
« Svar #3 Dato: 04 ſeptember , 2014, 14:40 »
Jeg tror det kommer mere an på individet og opvæksten end racen hvor kælne de bliver.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mangler æg!!!!
« Svar #4 Dato: 04 ſeptember , 2014, 14:45 »
Roligere dyr end Orpington? De er da ellers meget flegmatiske, dem jeg har mødt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub