0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvor i al verden gør i af al den kage, hvis jeg satte de mængder til livs af mandler og kage og kiks, så var jeg ikke kun rund, jeg er meget misundelig.Smagsprøver på Lu vil være fantastisk, bare små stykker
Kan lige høre det for mig!
Du ved det er korttidshukommelsen det går ud over først...
Men Wanda, jeg glemte så ovnen og gik i stalden... Børnene tænkte ikke på at slukke ovnen, da det bippede. Sorte saltmandler kan ikke anbefales. Så mavepinen har jeg stadig til gode... SUK!
Min bedste opskrift på juleknas, overraskende nok:Den sidste rest overtrækschokolade blandes med Rice Krispies. Sættes på bagepapir med en teske som små toppe.Det er de stykker børnene kæmper om juleaften.Nu må vi se, hvad de siger til mandlerne
HAr lige bagt lakridskager..... OOOOOOOOOOOJJJJJJJJJJJJJJJJJJ de er gode..... LakridskagerArbejdstid: 20 min.Bagetid: 15 min.Ikke fryse-egnet(ca. 30 stk.)150 gr. blødt smør175 gr. rørsukker1 æg1-2 tsk. lakridspulver1 knsp. salt275-300 gr. hvedemelGlasur:1⁄4 tsk. lakridspulver1-2 spsk. kogende vand100 gr. flormelisTænd ovnen på 180 grader. Pisk smør og sukker cremet og pisk ægget i. Tilsæt lakridspulver og salt. Rør melet i og form dejen til ca. 30 kugler. Læg dem på bageplader med bagepapir og tryk dem flade med en gaffel. Bag kagerne 12-15 min. og sæt dem til afkøling på en rist.Rør lakridspulver ud i kogende vand og tilsæt sigtet flormelis, til glasuren har en passende konsistens. Smør glasuren på kagerne og lad den stivne. Opbevar kagerne i kagedåse.