Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingesammenføring  (Læst 2002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
kyllingesammenføring
« Dato: 02 Juni , 2021, 22:14 »
Uuh jeg har i dag lavet kyllingesammenføring. Der er 5 uger imellem dem. De 4 ældste er en ægte motorvejsudfletning, med 2 høner og 2 haner. De 5 yngste er 1 la bresse og 4 maraner og da aner jeg ikke endnu om det er haner eller høner. Der var lige lidt besvær med at få dem i seng og nu holder jeg vejret til i morgen tidlig hvor jeg skynder mig ned for at lukke dem ud. Her sidste gang jeg kiggede til dem havde de lagt sig pænt til. De ældste er 10 uger og de yngste 5 uger.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: kyllingesammenføring
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2021, 08:14 »
her lidt over 7 var jeg nede for at lukke de sammenførte ud og første nat er gået lige efter bogen. Håber så det bliver ved.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: kyllingesammenføring
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2021, 22:15 »
ja, det er altid spændende om det går.  :D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: kyllingesammenføring
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2021, 06:28 »
ja det er sommetider lidt nervepirrende, men hele dagen i går gik det ligeså fint. Ikke til de blander sig i en stor flok, de holder sig i 2 grupper men de er ikke onde ved hinanden. Og lige pludselig så er de een stor flok.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: kyllingesammenføring
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2021, 19:54 »
ja det er rigtigt. Jeg har oplevet at der gik over et år, før alle var med i flokken, og da fortsat med nogle der var helt i den yderste kreds.