Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Orpington Legbar.  (Læst 7163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dsv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Orpington Legbar.
« Dato: 04 August , 2010, 23:28 »
Så er endnu en Kyllingemoder fra Rønnest blevet fyldt med små pippende væsner. Da det er mine første Legbar kyllinger, tænkte jeg, om nogle kunne fortælle mig hvordan jeg kønsbestemmer kyllingerne? Jeg har ladet mig fortælle at det skulle være nemt! Det er det nok også hvis man bare vidste hvad man skulle kigge efter    :D

Mvh.
Dan
Dan Schüsler Vestergaard

Sølvrandet dværg Wyandotter 3.14 - Orange sortbåndet dværg Wyandotter 1.4 - Laksefarvede dværg wyandotter 3.9 - hvid/blå columbia dværg wyandotter 1,2 - Porcelæns farvede dværg wyandotter 1.4

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Orpington Legbar.
« Svar #1 Dato: 05 August , 2010, 07:48 »
Velkommen på forum, Dan  :D
Hos legbarfarvede orpington er de grålige, uden farve haner, og de med mørk mønster høner, jeg tror, det var Børge, der forklarede det en gang.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline dsv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Orpington Legbar.
« Svar #2 Dato: 05 August , 2010, 16:11 »
hmmmm jeg syntes sgu de har farve allesammen ;D men de 2 af dem har et par hvide streger på hver side af ryggen. Kan det være dem der er høner? Jeg prøver at få taget et par billeder i morgen.
Dan Schüsler Vestergaard

Sølvrandet dværg Wyandotter 3.14 - Orange sortbåndet dværg Wyandotter 1.4 - Laksefarvede dværg wyandotter 3.9 - hvid/blå columbia dværg wyandotter 1,2 - Porcelæns farvede dværg wyandotter 1.4

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Orpington Legbar.
« Svar #3 Dato: 05 August , 2010, 20:02 »
Der må være nogle der er mørkebrune på ryggen, det er høner
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Orpington Legbar.
« Svar #4 Dato: 06 August , 2010, 21:14 »
De lyseste er hanerne. Simpelthen.
Afhængig af, hvor mørke de bliver som voksne, kan kønsvisende kyllinger være mere eller mindre tegnede og mere eller mindre mørke. Men det er altid hanerne, der er lysest.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.