Hej alle
Har tidligere for nogen år tilbage været meldt ind i dette forum, men opdager nu, at jeg tilsyneladende er blevet "smidt ud"
da mit gamle log-in ikke duede mere. Så nu prøver jeg blot på ny
Hér er en lille hilsen fra en gammel bonderøv og bl.a. hønseejer. Er mangeårigt gift og har mange voksne børn, svigerbørn og børnebørn
Ejer hus med have, udestue, drivhus og 2 velopdragne kæmpekatte tæt på en skov. Har ikke haft høns i mange år, men er født og opvokset på landet i en storfamilie med en utrolighed af dyreliv lige fra mange heste, hunde, katte, høns, kaniner, græske landskildpadder, undulatopdræt, marsvin o.s.v. + o.s.v. - så jeg bliver kaldt en dreven dyreejer
MEN er ikke dreven vagtel-ejer
Vi fik i går en lille vagtel fra svigersønnen, der var blevet givet med i et indkøb af hans nye hønsehold for 6 uger siden. Sælgeren synes, det var en morsomhed at give min svigersøn 2 stk. vagtler med i kassen uden at sige noget om dette. Resultat var 1 tidlig død vagtelkylling (fejlernæring velsagtens) og 1 overlevende sej lille hun (klarede fejlernæring), der nu er kommet hjem til os. Hun er døbt Andrea d. II. Ja, fin titel og forklaring følger:
Vi fik for en del år tilbage en lille kinesisk dværgvagtel af samme svigersøn, der pludselig løb rundt i hans have (fandt aldrig ophavsmanden til kræet). Svigersønnen anede ikke sine levende råd om at have en sådan "eksotisk" fugl, da den jo ikke passede med hans andre store høns, så hun blev givet til os og døbt Andrea d. I.
Hun levede et lykkeligt liv i vores store drivhus om sommeren og i et stort fuglehus i stuen om vinteren og var højt elsket af alle familiemedlemmer incl. hunde og katte
Da hun efter nogen år døde, erklærede familien omkring mig, at vi skulle have vagtler en anden gang. Der skete dog nogen arbejdsforandringer, der ikke gik sammen med dette ønske.
Nu er vi så på den igen med Andrea d. II. Denne vagtel er så en MEGET større vagtelrace end Andrea d. I, så vi er lidt mere
på den end
med den, da vi lige skal finde en anden form for ophold til hende, end vi tidligere havde med Andrea d. I.
Der bliver nu bladret rundt i alle jeres tråde om vagtler og pasning og ophold, så jeg vender retur med mange spørgsmål, når tid kommer - er jeg sikker på
Ellers fortsat god sommer til alle
Bedste hilsner fra Andrea d. II's "mor"