Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "Gale-alder"  (Læst 4456 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasset

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
"Gale-alder"
« Dato: 07 Oktober , 2013, 21:11 »
Jeg har en dværgsilke på 17 uger, som endnu ikke har galet. Kan jeg regne med, at det ikke er en hane? Hvor gamle er haner typisk, når de begynder at gale?
Venligst Lasse

Offline martin s j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: "Gale-alder"
« Svar #1 Dato: 07 Oktober , 2013, 21:16 »
Det er vist meget forskelligt  jeg har en hane der er fra marts som ikke er begyndt. men der er også nogle der starter meget tidligt med at gale

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: "Gale-alder"
« Svar #2 Dato: 07 Oktober , 2013, 22:10 »
Min Plymouth Rock startede da han var 5 md, men er nærmest stoppet igen, da den ene af mine høner blvier skingeren sindsyg sur på ham og jagter ham  /d
så nu kommer det et eller to gal om morgen inden de bliver lukket ud af huset
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: "Gale-alder"
« Svar #3 Dato: 07 Oktober , 2013, 23:08 »
Jeg har 4 barnevelderdrenge fra den 1. maj, de har aldrig galet - men er ellers nogle fine hanemænd at se på med lange ben, sadelbehæng og haledusk. De går sammen med en faverolles, der er en uge ældre, han sørger for at der bliver galet det, der skal gales. Han er ikke ond, men han FYLDER.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Sys Vad

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
    • www.vovseriet.dk
Sv: "Gale-alder"
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2013, 09:37 »
Vores maranhanekyllinger startede da de var 10 uger gamle mens vores orpingtonhanekyllinger er 5 måneder og først nu er begyndt at sige de første kvæk......

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: "Gale-alder"
« Svar #5 Dato: 09 Oktober , 2013, 09:41 »
Ja, der er stor forskel på både racer men absolut også de forskellige individer imellem. Den tidligst galende hanekylling jeg har haft var en stor blå silkekylling. Den var kun 7 uger da den begyndt at øve sig men det er ikke noget der er generelt for denne race.

Hvis du vil have et godt bud så sæt nogen billeder ind her på siden. En silke på 17 uger burde være rimelig nem at kønsbestemme, ud fra nogen gode billeder.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline lasset

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: "Gale-alder"
« Svar #6 Dato: 11 Oktober , 2013, 19:06 »
Ok. Jeg konkluderer ikke noget endnu. Jeg ser lige om jeg kan få taget et billede:)