Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane versus barnebarn  (Læst 7921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hane versus barnebarn
« Svar #15 Dato: 01 August , 2008, 15:58 »
Tillykke..indtil videre. Hold godt øje med ham .....jeg fik da opdraget min andrik på samme måde (desværre blev han ædt af ræv). Bare husk at nok har han respekt for dig lige pt ......men når katten er ude..... altså ikke lad bettepigen være alene med ham. men det er du sikkert klar over. Tilliden skal nok komme igen. Min hane var godt knotten efter at ha´fået pedicure....men han har tilgivet mig igen.Det tog lige en uges tid.
Men dukker hans uvæsen op igen .....så er der nok ingen anden vej end suppegryden.
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hane versus barnebarn
« Svar #16 Dato: 01 August , 2008, 17:22 »
Du kan tro SøsRose, at jeg holder øje med Siflingen, mere stoler jeg trods alt ikke på ham, man kan jo sige at det var heldigt, at vi overværede hans uværdige opførsel og fik sat en stopper. Jeg havde simpelthen ikke fantasi til at forestille mig at min søde lille hane havde den slags i sig. Jeg kan slet ikke sige hvor mange gange jeg har siddet på hug lige foran ham og "ført dybsindige samtaler" om livet i hønsegården med ham, lige i øjenhøjde
Jeg tror nu også jeg bliver gode venner med ham igen, han opfører sig stadig eksemplarisk også selvom vi ikke holder Sif i hånden, men går ved siden af, og jeg har snakket med Sif om at hvis hanen skulle komme hurtigt hen til hende igen, skal hun råbe højt og løbe efter ham, så han bliver bange.
Men jeg har nu ikke tænkt mig at friste skæbnen, og hun er jo aldrig alene.
Men ét er sikkert, finder jeg ud af at det er en ny hobby han vil til at dyrke, så skal jeg have gang i Coq au vin opskriften.

 <C
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk