Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Alder på ung gås? - og dens vinger  (Læst 5892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Alder på ung gås? - og dens vinger
« Dato: 23 Juli , 2009, 08:59 »
Hej svømmefugle-venner....

Så er vores lille flok på - 4 moskusænder og 1 hvid gås - udvidet med 1 stk. grå gås.....hentet i lørdags og tænkt som selskabsgås til vores gås Gurli.

Er der nogen der har en idé om hvor gammel den kan være? - jeg glemte fuldstændig at spørge om det - jeg gætter lidt på 8-9 uger...



Øh - skal vingerne se sådan ud???? - jeg synes den ser lidt mærkelig ud....

Vores gås Gurli er nærmest bange for den, hun søger hele tiden hen til mig, hvis den lille ny kommer for tæt på hende - men mon ikke tiden hjælper på det....
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2009, 09:42 Fra HanneJ »

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Alder på ung gås? - og dens vinger
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2009, 10:41 »
Ha ha Hanne, den er da sød, og Gurli skal nok komme til rette med den, men det bliver nok først når den begynder at ligne en gås, og sige som en gås.
Lige nu går den nok rundt og siger pip lyde, og det får kun en gås til at bive lykkelig hvis den er skruk, eller hvad det nu hedder når det er gæs.
Vingerne ser da rigtige nok ud, de kommer, de kommer, men ser i den alder ud som om de er for små og korte.
Den er i hvert fald ældre end mine to, for de har endnu ikke fået fjer, andet end en ansats på vinge spidsen, og de er ved at få hale, og hvor gamle er det så lige de er ??? øhm på billederne i den anden tråd er de fem dage, og det var den 28 Juni, Nu ser de næsten ud til at være på størelse med din, men altså endnu uden fjer. men mine er jo så kun 4 uger.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,5177.15.html

Jeg må vist hellere få taget et par nye bileder, for de vokser godt nok hurtigt.

Link ordnet Finn/admin
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2009, 10:49 Fra Finn Jensen »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: Alder på ung gås? - og dens vinger
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2009, 08:49 »
Hej Ina - tak for det (tak til Finn for linkrettelse)....hvor ser de søde ud....jeg aner heller ikke om det er en dame eller herre jeg har fået med hjem - men som min nevø på 10 år sagde: "Altså tante Hanne, hvis den lægger æg, så ved du at det er en dame"....

Lige nu "pipper" den konstant - i går blev gåsen Gurli forskrækket og gav et skrål fra sig....den lille ville også være med (det lød meget falsk...) - og det resulterede i, at Gurli blev helt paf over at der var andre end hende der kunne finde på det.

Senere på aftenen drog de på tur hen over græsmarken...først ænder, så Gurli og lige i hælene på hende den lille. Gurli gik hurtigere og hurtigere, for hun gad da ikke have det bette nys lige i hælene, men pyt den løb da bare lige så hurtig som hende... :D - det er simpelthen noget af det sjoveste jeg længe har set....


Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Alder på ung gås? - og dens vinger
« Svar #3 Dato: 29 ſeptember , 2009, 20:34 »
Hej Hanne!

Skal vi ikke snart se nogen nye billeder af den sidst ankomne?

Jeg håber at den er blevet kønnere ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: Alder på ung gås? - og dens vinger
« Svar #4 Dato: 02 Oktober , 2009, 09:18 »
Jo, da - og ja, lidt kønnere er den blevet.... ;D

- meeeen om vi får "modellen" med vinge-strit-fjer må tiden vise - de yderste svingfjer kan den ikke rigtig få helt ind til siden - en enkelt gang er det lykkedes og ellers stritter de bagud. Men pyt, en charme mere....

Først blev den døbt pusling, fordi den var sådan et lille nys...men det er nu blevet til Bandit, for den er bare så fræk...løbende katte kan den absolut ikke li' - sjovt at se at kattene har enorm respekt for den.