Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 8Klasse søger rugeæg..  (Læst 2831 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
8Klasse søger rugeæg..
« Dato: 12 August , 2014, 08:51 »
Jeg er biologilærer i overbygning. Vi skal i gang med et projekt " fra celle til liv". Jeg har i den forbindelse indkøbt "den lille blå rugemaskine" og et klassesæt af æglysere ( plus jeg stiller min egen rugemaskine til rådighed). Jeg har kørt projektet et par gange tidligere med andre klasser med stor succes. Mange elever får virkelig en ahaaa oplevelse.
Nu kommer jeg dertil, hvor jeg godt kunne bruge jeres hjælp. Jeg er selv leveringsdygtig i hønseæg, men jeg ville rigtig gerne have udvidet projektet, så eleverne får mulighed for at se flere forskellige typer æg blive udruget. Jeg søger meget gerne gåse, ande, kalkun, vagtelæg. Jeg er klar det er sent på året, men det skal jo desværre passe ind i årsplaner og fagmål ;-)
Det udrugede dyr kommer hjem til mig på vokseferie, og planen er derefter at slagte og tilberede dem.
Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Hvis i har spørgsmål eller æg, må i gerne kontakte mig på metteoskov@gmail.com. Jeg er i øvrigt lærer på Sortebakkeskolen, Nørager, nordjylland.
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: 8Klasse søger rugeæg..
« Svar #1 Dato: 13 August , 2014, 20:34 »
Jeg kan godt samle lidt moskusande æg til dig men bor i Sønderjylland så de skal nok sendes hvis du ikke finder noget tætter på. De plejer at være godt befrugtet, men som du selv skriver det er meget sent på året.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: 8Klasse søger rugeæg..
« Svar #2 Dato: 14 August , 2014, 02:41 »