Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 29 uger og ingen æg...suk!!  (Læst 5770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: 29 uger og ingen æg...suk!!
« Svar #15 Dato: 04 August , 2009, 17:21 »
Jeg har også købt voksefoder til mine kyllinger,, det gider de bare ikke ha. Jeg har også prøvet at købe noget dyrt æglægningsfoder,,det ville hønsene heller ikke æde..så jeg vendte tilbage til sofoder som de er helt tossede med..jeg ved godt at mange siger at det ikke er godt som hønsefoder, men hønsene trives, vokser, lægger æg, æggene er befrugtet..så hvad mere kan man ønske sig..hvorfor købe foder i dyre domme som dyrene skal "tvangsfodres" med..prøv engang nogle af jer at købe en sæk sofoder(ikke slagtesvinefoder) det skulle også gerne være en del billigere..men ellers find en landmand som vil sælge lidt ud af foderet,,det er altid dyrere at købe sækkevarer ved foderstoffen..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Sterl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: 29 uger og ingen æg...suk!!
« Svar #16 Dato: 04 August , 2009, 17:36 »
Okay, det vil sige de skal spise op, uanset hvad jeg giver dem at spise.. De må ikke have adgang til mad, når det passer dem??

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: 29 uger og ingen æg...suk!!
« Svar #17 Dato: 04 August , 2009, 21:38 »
Nu er der jo forskel på høns også orpington..mine orpington har godtnok haft adgang til foder det meste af tiden..men de har ikke sist meget af det om dagen..idet de tit har gået ude om dagen hvor de kunne finde andre ting..men prøv og gi dem lidt ad gangen..og automaten må godt være tom engang imellem ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Sterl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: 29 uger og ingen æg...suk!!
« Svar #18 Dato: 06 August , 2009, 17:16 »
Jeg takker for de mange svar og vil skære drastisk ned på deres foder... :)