Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal man tilsætte hvis man ikke har foder med vitaminer ??  (Læst 3054 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rylle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 80
Hej jeg har lige et spørgsmål

Jeg har nogen 13 uger gamle silkekyllinger og nogle 5 måneder gamle dværg Wyandotter som skal gå sammen også ville de jo være nemmest vist man kunne tilsætte noget i æglægninsfoderet som giver vitaminer og mineraler hvad skal man tilsætte ??  :D

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Jeg bruger altid vispumin. Fåes hos America i Thisted.
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Jeg bruger også vispumin og levertran.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
13 ugers kyllinger burde vel stadig have voksefoder frem til at de begynder at lægge æg, i startfoder og voksefoder samt æglægningsfoder er der tilsat vitaminer, men virkningen af vitaminerne ophøre efter tre måneder, derfor er det klogt at se på produktions-datoen når du køber foder...
Fodre du med eget korn er det klogt som Lene og Egon skriver at tilsætte Vispumin, det kan du købe på den lokale foderstofforhandler og koster ca. 30kr. for et kilo, der skal bruges en teskefuld pr. kilo foder, så det rækker langt...

Offline Rylle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 80

På min fodersæk står der at der er A-vitaminer , D-3 vitaminer og Alfa-tomoferol
og tak for svarene  ;D