Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foderindkøb - samkøb  (Læst 32404 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #15 Dato: 18 November , 2012, 21:35 »
Jeg har undersøgt det lidt og også skrevet til Hornsyld og spurgt om man kan få direkte fra dem. Svaret var nej, for de er loyale overfor deres forhandlere rundt om i Danmark. Så der skal forhandles med de forhandlere som forhandler Møllerens produkter.

Vi laver ikke fælleskøb i klubben, men har en aftale med en af forhandlerne om rabat pr. sæk, når der købes foder til fjerkræ.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #16 Dato: 18 November , 2012, 21:49 »
Lene

Tak for den info.

Sjov holdning de har hos Hornsyld. De kører nok efter en anden kalender end os andre!! Måske samme kalender som SAS har kørt efter i 20 år for længe.  ;D ;D

Den der ikke forstår at forbrugeren har en hvis indflydelse, har i den grad sovet i timen.

Fællesindkøb behøver ikke nødvendigvis være 'Fuld af pep' - det kunne også være produktet fra Bangs, som i udgangspunkt synes at være billigere end 'Fuld af pep'. Det vil dog være nødvendigt at lave en sammenligning af deklarationerne af de to produkter for at vurdere om dette er et reelt alternativ.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #17 Dato: 18 November , 2012, 22:27 »
Tja, måske er det en sjov holdning at være loyale over for sine underleverandører og ikke sælge uden om dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #18 Dato: 18 November , 2012, 22:40 »
Lene

Tak for den info.

Sjov holdning de har hos Hornsyld. De kører nok efter en anden kalender end os andre!! Måske samme kalender som SAS har kørt efter i 20 år for længe.  ;D ;D

Den der ikke forstår at forbrugeren har en hvis indflydelse, har i den grad sovet i timen.

Fællesindkøb behøver ikke nødvendigvis være 'Fuld af pep' - det kunne også være produktet fra Bangs, som i udgangspunkt synes at være billigere end 'Fuld af pep'. Det vil dog være nødvendigt at lave en sammenligning af deklarationerne af de to produkter for at vurdere om dette er et reelt alternativ.
Jeg har ikke deklerationen på Bangs foder. Det er noget han selv får produceret, men man kan ringe og spørge. På hjemmesiden står der: Blandingen er sammensat af det beste råvare, derfor et yderst velsmagende foder, der sikre  at hønsene får de nødvendige næringsstoffer.
 
Derved sikres at at de er velforsynet inden de nyder livet i hønsegården med bille og græstrå.

 
Foderet er en combi blanding da den gives fuld ud til start af hønniker og når disse er i god æglægning, kan der gives op til 40 gram korn udstrøet daglig.
« Senest Redigeret: 18 November , 2012, 22:47 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #19 Dato: 18 November , 2012, 22:47 »
Tja, måske er det en sjov holdning at være loyale over for sine underleverandører og ikke sælge uden om dem.

Sjov, er måske ikke det rette udtryk her. Beklager. Men, hvis disse underleverandører er for grådige, så dør man af det.

Døden er uundgåelig, men der er jo ikke grund til at fremskynde den.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #20 Dato: 18 November , 2012, 22:51 »
Jeg har ikke deklerationen på Bangs foder. Det er noget han selv får produceret, men man kan ringe og spørge. På hjemmesiden står der: Blandingen er sammensat af det beste råvare, derfor et yderst velsmagende foder, der sikre  at hønsene får de nødvendige næringsstoffer.
 
Derved sikres at at de er velforsynet inden de nyder livet i hønsegården med bille og græstrå.

 
Foderet er en combi blanding da den gives fuld ud til start af hønniker og når disse er i god æglægning, kan der gives op til 40 gram korn udstrøet daglig.


Har for kort tid siden send en mail til Bangs, og forespurgt om deklaration af indhold.
Har samtidig forespurgt om evt rabat ved storkøb, 10 eller 15 sække @ 30 kg.

Lad os se hvad de siger.
Mvh
Erik Andersen

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #21 Dato: 18 November , 2012, 22:51 »
Lige vedr. Det med at hornsyld er loyal over for sine forhandlere. Hvor mange så operation x vedr. Aftalte priser/kartel? Hvorfor skulle det være anderledes indenfor foderstoffer end indenfor detailhandlen....C:-)
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #22 Dato: 18 November , 2012, 23:03 »
Morten

Jeg så ikke programmet, da jeg sjældent ser TV.

Men du kan sagtens have ret.

Så er det blot trist (for Hornsyld) hvis forbrugerne ikke er loyale over for deres (Hornsyld's) forhandlere.

Forbrugerne styrer. Sådan er hverdagen i 2012. Dem der kan/vil omstille herefter vil også være at finde i 2013, 2014 osv.
Mvh
Erik Andersen

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #23 Dato: 19 November , 2012, 00:19 »
Jeg har en del høns og jeg ser ikke turen til næstved som et problem ( der er da ikke så langt ) kommer jo også jævntligt i bilka. så jeg vil stadig gerne være med hvis jeg må
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #24 Dato: 19 November , 2012, 20:16 »
Jeg ved Meldgård fra aabenraa er importør af det belgiske Versage og han leverer også til Sjælland ved mindst 10 sække
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #25 Dato: 19 November , 2012, 20:23 »
Meldgård er importør af Versala Laga´s foder, men hvis de synes at 100 kr. for 15 kg. Fuld af pep er for dyrt, så tror jeg bestemt ikke at der er interesse for VL som er endnu dyrere  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #26 Dato: 19 November , 2012, 20:47 »
Jeg gav 142,- kroner for 25 kg VL
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #27 Dato: 19 November , 2012, 21:01 »
jeg syntes da også det er en mærkelig holdning hornsyl har. de er da ikke inteteseret i at sælge deres varer.


for igen at tage miljøfoder som eksempel så har de udover de selv sælger fra egen butik/webshop mange private og foderhandlere der sælger deres foder og samtidig sender de hele paller til private. og det er faktisk samme pris en privat giver som forhandlerne giver.


deres foder er blevet MEGET populært. ikke mindst for indholdet, men også at de er så fleksible.  og samtidig har en god pris.


utroligt hønsefoder producenterne ikke kan være så kloge også  ::)

husker ikke præcist hvad jeg giver for 15 kg tilskud hos dlg, men i nærheden af 80-85 kr.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline alex1981

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 300
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #28 Dato: 19 November , 2012, 21:37 »
man kan også hente foder i tyskland hvor man spare en 30-50kroner for 25 kg.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #29 Dato: 19 November , 2012, 21:47 »
husker ikke præcist hvad jeg giver for 15 kg tilskud hos dlg, men i nærheden af 80-85 kr.

Det er dog en OK pris.
Fuld af pep kostede indtil for et par måneder siden her 83 kr pr 15 kg, men er som sagt nu på 100 kr. Og det er denne sidste stigning der har fået mig til at se mig om efter alternativer.

Har nu, bare for at se deres reaktion på yderligere henvendelser, også rettet henvendelse til Hornsyld og spurgt om de vil sælge mig 1 hel palle Fuld af pep direkte. Men det vil de jo nok ikke.

Jeg har ikke hørt fra Bangs endnu, men mon ikke de svarer i løbet af ugen.

man kan også hente foder i tyskland hvor man spare en 30-50kroner for 25 kg.

Det er et glimrende alternativ for folk der ikke bor så langt fra grænsen, men transporten bliver lidt dyr hvis man kommer fra Næstvedegnen. Det ville være rart hvis nogle af de butikker ville sende (feks en ½ eller 1 hel palle).
Mvh
Erik Andersen