Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Møllerens Fuld A Pep.  (Læst 30236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #30 Dato: 15 December , 2011, 21:29 »
bettina hvorhenne

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #31 Dato: 15 December , 2011, 21:57 »
Vi køber normalt 5 sække af gangen, og sidst gav vi 419,- = 83,80 pr. sæk

Det samme gør vi med korn, hvor vi skifter mellem '2 sække hvede, 3 sække byg' og '3 sække hvede, 2 sække byg'. Nogen gange er prisen for 5 sække det samme for hvede og byg, og ellers kan vi som regel forhandle os til en passende pris. :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #32 Dato: 15 December , 2011, 23:16 »
Tror nok jeg giver 84,- for 15 kg fuld-af-pep og 59,- for 15 kg korn (byg, hvede eller havre)
Det er hos miljøfoder i Ikast.
Jeg kan også få rabat hvis jeg køber flere sække ad gangen, men jeg kan ikke nå at få dem brugt inden de bliver dårlige.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #33 Dato: 16 December , 2011, 07:32 »
Tror nok jeg giver 84,- for 15 kg fuld-af-pep og 59,- for 15 kg korn (byg, hvede eller havre)
Det er hos miljøfoder i Ikast.
Jeg kan også få rabat hvis jeg køber flere sække ad gangen, men jeg kan ikke nå at få dem brugt inden de bliver dårlige.
Det er samme sted vi køber foder, og priserne svinger lidt ;)

De 10 sække vi køber af gangen holder ca. 1½ måned her
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #34 Dato: 16 December , 2011, 07:47 »
og når bønder hører de priser for korn, blir'r de grønne i hovderne, der snakker de 80 til 180 kr pr 100 kg sidst jeg hørte

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #35 Dato: 16 December , 2011, 08:12 »
Min kære nabo-landmand var glad for 240 kr. for de 160 kg hvede jeg købte sidst...  /o
Mvh Marianne

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #36 Dato: 16 December , 2011, 09:57 »
Det er slet ikke så dyrt at købe de økologiske æglægningspiller - Land og Fritid, 15 kg Naturæg, ca 100 kr. Altså, det er da dyrt nok, men når Møllerens fuld af pep koster kun lidt under, tja  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #37 Dato: 16 December , 2011, 13:58 »
Jeg fodre heller ikke med øko korn, så hvorfor fodre med økotilskudsfoder. ;)

Og det kan da godt være at det kun er ca. 17 kr. dyrere pr. sæk end Fuld af pep.
Men når man bruger mange sække så løber det op alligevel....

Desuden er jeg vældig tilfreds med Møllerens produkter.

 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #38 Dato: 16 December , 2011, 14:22 »
når nærigheden nu er der hvorfor så ikk bur æg, om man af nærighed (sparsommelighed) køber det billigste, i kan jo aligevel ikk konkurere med industrien /o

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #39 Dato: 16 December , 2011, 16:28 »
når nærigheden nu er der hvorfor så ikk bur æg, om man af nærighed (sparsommelighed) køber det billigste, i kan jo aligevel ikk konkurere med industrien /o

Jeg køber mit i Barde-Vorgod i foderstoffen og jeg har kun gode erfaringer med fuld af pep (Som mine kun gider spise) og ikke med så mange af de andre, derfor vil jeg ikke købe økofoder og vil ikke betale meget mere end højst nødvendigt for det, Det løber op med en sæk i ugen. Og tror nu også bestemt det er sådan med Lene  :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #40 Dato: 16 December , 2011, 17:19 »
Øhhhhh er det mig du kalder nærig ? kristiank.

For så skulle du bare vide hvor mange penge jeg bruger i forvejen på mine dyr.

Men HVIS jeg var nærig, så ville jeg købe gamle udsætter hybrid høner og fodre dem med gammelt brød og hvede.

Og IKKE avle racehøns.

Endvidere hvorfor skulle jeg skifte foder, hvis jeg har fundet det som fungere for mine dyr ? ???

Endvidere er Møllerens produkter ikke de billigste.
« Senest Redigeret: 16 December , 2011, 17:26 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #41 Dato: 16 December , 2011, 17:31 »
lene prisen var din undskyldning, for ikk at købe økologisk. <A !cw *g, så ja nærig, eller som en kami siger "sparsommelig"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #42 Dato: 16 December , 2011, 19:43 »
Nej prisen er ikke min undskyldning, min undskyldning eller forklaring er at jeg er tilfreds med Møllerens og at der ikke er nogen pointe med at købe økologisk det ene og ikke økologisk det andet.

Jeg køber forøvrigt heller aldrig æg eller fjerkræ i butikkerne, så undværer jeg hellere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #43 Dato: 16 December , 2011, 20:28 »
Jeg fodre heller ikke med øko korn, så hvorfor fodre med økotilskudsfoder. ;)

Og det kan da godt være at det kun er ca. 17 kr. dyrere pr. sæk end Fuld af pep.
Men når man bruger mange sække så løber det op alligevel....

Desuden er jeg vældig tilfreds med Møllerens produkter.

 

Nu var det heller ikke en opfordring eller krav fra min side - blot en information til de spørgende og undrende eller dem, som havde lyst til at sammenligne priser og produkter  :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens Fuld A Pep.
« Svar #44 Dato: 16 December , 2011, 20:40 »
Og det er blot en forklaring, på hvorfor jeg ikke fodre økologisk. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub