Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Parringsglad dværghane byttes  (Læst 3142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sorenfl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Parringsglad dværghane byttes
« Dato: 30 December , 2017, 15:41 »
Vi har en smuk dværghane, Tommy, fra starten af året i nuancerne orange/brun/hvid/rød . Sådan cirka :)

Desværre ligger hønsegården tæt på naboernes hegn, så det er ikke altid så hensigtsmæssigt med en hane i flokken. Hvis der er nogen, som står og kan bruge sådan en fætter, bytter vi gerne med en høne af en art. Bor i Nordsjælland..

Nb. Han bestiger hønsene og flyver op på skurtaget, men ingen kyllinger - endnu.!

Offline Hønesøgerhane

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Parringsglad dværghane byttes
« Svar #1 Dato: 14 Februar , 2018, 01:26 »
Hej SorenFL

Jeg har nogle smukke lidt forskellige dværghønse damer som hungrer efter noget mandligt samværd.

Har du stadig Tommy og vil du  i fald af med ham til et godt hjem og et mindre harem?

Jeg bor Kgs. Lyngby

Mvh
Mads

Offline sorenfl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Parringsglad dværghane byttes
« Svar #2 Dato: 14 Februar , 2018, 11:22 »
Hej Mads

Ja, han er der stadig og er vældig fin. Vores gamle dagplejemor har endda en bror til Tommy, som ligner ham, hvis du skal bruge én mere en dag. Hun har vist haner i overskud.

Du er velkommen til at ringe eller SMS'e på 26241799. Vi bor i postnr. 3400 og bytter gerne med en høne eller hønnike, gerne så tung som muligt, da de er løsgående pt.

Søren

Offline Hønesøgerhane

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Parringsglad dværghane byttes
« Svar #3 Dato: 16 Februar , 2018, 21:10 »
Hej Søren

Nå så kom han i gang den lille mand. Næsten alle damerne to flot imod ham og lagde straks op til lidt indbyrdes fjerpudsning og galanterier, men vores ene høne som er den største vi har hun er godt nok ikke for glad for ham. Hun er den gamle "top" høne og hun hakker ham altså lidt og jagter ham. De sover fint om natten, men hvis hun lige ser sig ond på ham så napper hun i halefjerne på ham. Hun kom på aflastning i dag for sig selv i en anden del af haven, og så var der ellers gang i hønsegården skal jeg love for, og der blev så gal galet lidt!

Jeg må hvad vi gør med hende den "sure", men ellers går det super godt! han er jo drøn flot og faktisk ret tam. han har været oppe og sidde på arm i dag, men det kan også være fordi han frygter den hidsige madamme i hvidt!

Men tusind tak for ham, og hvis du kender nogen som har et han mere som kunne gå med ham, så sig endelig til.

Vh Mads

Offline sorenfl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Sv: Parringsglad dværghane byttes
« Svar #4 Dato: 18 Februar , 2018, 10:53 »
Hej Søren

Nå så kom han i gang den lille mand. Næsten alle damerne to flot imod ham og lagde straks op til lidt indbyrdes fjerpudsning og galanterier, men vores ene høne som er den største vi har hun er godt nok ikke for glad for ham. Hun er den gamle "top" høne og hun hakker ham altså lidt og jagter ham. De sover fint om natten, men hvis hun lige ser sig ond på ham så napper hun i halefjerne på ham. Hun kom på aflastning i dag for sig selv i en anden del af haven, og så var der ellers gang i hønsegården skal jeg love for, og der blev så gal galet lidt!

Jeg må hvad vi gør med hende den "sure", men ellers går det super godt! han er jo drøn flot og faktisk ret tam. han har været oppe og sidde på arm i dag, men det kan også være fordi han frygter den hidsige madamme i hvidt!

Men tusind tak for ham, og hvis du kender nogen som har et han mere som kunne gå med ham, så sig endelig til.

Vh Mads


Han plejer ikke at være tam, snarere bange sammenlignet med vores høns i flokken :)

Men fjerkræ lader sig præge af mennesker ligesom andre dyr. Især to af vores høns er tamme og sætter sig på os - det er ikke tilfældigt, da de blev løftet op fra papkassen og berørt fra start, mens de andre ikke er lige så interesserede i mennesker. Skovhønen tror, jeg er dens mor.. Er jeg ret sikker på.

Han var også kun nr. 2 i vores hierarki og skulle kæmpe for det, da nummer tre høne også satte sig op mod ham. Kun store haner er sikre ettere i en flok, vil jeg tro?