Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette hønsehus/hønsegård okay?  (Læst 49830 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ellen53

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #90 Dato: 23 Oktober , 2013, 11:53 »
Hej vi er også nystartet hønseejer vi har 2 dværg opington 2 dværg kochin 1 stor maran 7 araucana kyllinger ,vi har brugt børnebørnens legehus og sandkasse til hønsehus og overdækket voulier huset er isoleret og rotte sikret ,de elsker at sandbade og der er meget sand ,mine araucanaer er 6 uger hvornår kan man kønsbestemme dem ,der er 1 som harkvaster ved ørene den er rigtig flot håber det er en høne ,mvh Ellen53  <O

Offline Benny Rafn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #91 Dato: 26 Oktober , 2013, 17:04 »
Jeg kan anbefale at man køber et brugt lejehus,hvis man har muligheden for at få det hentet og ind i haven. Vi købte et "tyrolerhus" med taresse, døren flyttede jeg om på siden af taressen og lukkede så åbningerne med plade, savede et stort hul der hvor døren sad før, og vupti så var der et hus på små 12 m2.Pris 1200 for huset og kr.250 for pladerne.
Benny

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #92 Dato: 12 November , 2013, 20:55 »
Jeg har i dag monteret vandnæser (sandliste + fuge) på væggen lige over den udtrækkelige bundplade og på bunden af døren.

Holder det, så holder det. Gør det ikke, ja, så tror jeg vi budgetterer med at bygge et nyt hus i sommerferien. Så sparer vi også en sjat penge på ferien når vi skal være hjemme og hygge med at bygge ;)

Vandnæserne ser ud til at have hjulpet rigtig meget på problemet. Det tager ikke ALT vandet, men det minimerer vandet et godt stykke ad vejen.

Jeg tror vi vil bruge huset et stykke tid endnu.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire