Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Legehuset skal være hønsehus - hjælp til indretning  (Læst 40963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Legehuset skal være hønsehus - hjælp til indretning
« Svar #90 Dato: 26 Maj , 2013, 21:06 »
Så blev jeg færdig med byggeri af hønsehus og tilhørende hønsegård.
Siddepindene er på plads - i højden 65 og 90 cm.
2 udvendige redekasser m. pind til at mellemlande på - og som også kan bruges som siddepind, hvis de ikke gider bruge de andre.
Døren til hønsegården er monteret.

... og i dag hentede vi så de første 3 beboere af vores lille slot ... 3 stk. Wyandotter ca. 4 uger gamle.  Den ene er blevet hakket i hovedet, fordi den blev sat for tidligt ud med de store, så den har allerede vist os den ubarmhjertige hakkeorden, der hersker i en hønsegård.

I morgen henter vi så 5 stk. Maran kyllinger - 3 uger gamle ...

... og så skal jeg til at finde ud af, hvornår vi evt. kan sammenføre med voksne høns, så vi kan få æg ... så vi ikke skal vente på, at kyllingerne bliver store :)

Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Legehuset skal være hønsehus - hjælp til indretning
« Svar #91 Dato: 26 Maj , 2013, 21:09 »
Lidt flere billeder af de udvendige redekasser, som jeg er lidt stolt over selv at kunne fremstille ... selvom de blev lidt skæve ... men for sent fandt jeg ud af, at legehuset var skævt som udgangspunkt.  Men pladen, som hønsene skal ligge på er i vatter   ;)
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Legehuset skal være hønsehus - hjælp til indretning
« Svar #92 Dato: 27 Maj , 2013, 07:09 »
Det ser vel nok godt ud, og sikke mange gode detaljer du har fået med. Tillykke med huset og kyllingerne /o. Et godt råd til redekassen: sæt et bræt op foran, ellers vil hønerne hurtigt få skrabet alt redematerialet ned på gulvet ::).

Når dine kyllinger er nogle måneder gamle, kan du godt sætte et par store høns i æglægning sammen med dem. De skal blot gå hver for sig i nogle dage, så de kan se hinanden ad, inden de bliver endelig sammenført.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"