Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??  (Læst 48085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Strømvig

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 64
  • Nyder livet på landet!
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #120 Dato: 05 Juni , 2012, 13:00 »
Min 2. rugning klækkede i Mandags 40 kyllinger ud af 45 æg, to der døde på vej ud og resten (da jeg åbnede æggene) var færdigudviklet men ikke kommet ud! Nu er der sat en ny omgang i og har endnu ikke oplevet problemer med fugt eller temp. :)
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #121 Dato: 05 Juni , 2012, 22:26 »
Heldige asen. Tillykke med resultatet.

Ingen tvivl om at din maskine er bedre kalibreret end min var, men det er alligevel nok en god ide at få checket om fugtigheden er helt hvad den skal være.

to der døde på vej ud og resten (da jeg åbnede æggene) var færdigudviklet men ikke kommet ud!

Det kunne godt skyldes at fugtigheden er lidt i underkanten af hvad den burde være. Og det ville da være dejligt at få lidt af de sidste ud også, hvis det er muligt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wulff

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #122 Dato: 07 Juni , 2012, 19:24 »
Jeg har stillet lidt op og ned for både luftfugtighed og temperatur, men tror jeg er endt på at den er hævet med en grad celcius og 3-4% fugt, det lader til der er 0,3 graders forskel fra front til bag i maskinen (kan også være mine målere der er lidt upræcise)

Offline claus74

  • Bruger
  • Indlæg: 237
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #123 Dato: 18 Juni , 2012, 21:01 »
Jeg havde selv i tankerne på et tidspunkt selv at invistere i en sådan maskine. Men jeg kan da hurtigt se, at med de sørgelige resultater, heldigt at jeg trak nallerne til mig igen. Jeg er fuldt overbevist om, at med denne maskine kan man stille og justere lige så tosset man vil, rugninger fra gang til gang vil altid være forskellige, selv med den samme kvalitet på æggene fra gang til gang.
Det der vel nok er det mest sørgelige ved en sådan maskine er især prisen. Jeg skal dog ikke være herre over, hvad andre bruger deres penge på. Navnet og designet er dog rigtigt fint, men så stopper den vist også der. Man kan faktisk erhverve sig næsten 3 maskiner med samme kapacitet,digital temperatur, fugtighed og automatisk vending.
Det er desværre et oftere og oftere syn, på dette ellers ganske udmærkede forum, at nogle nye eller nyere brugere stiller et eller flere spørgsmål, på ting som de virkelig ikke ved det fjerneste om og ikke ellers har haft mulighed for at finde et fornuftigt svar på, så skal spørgsmålet i flere tilfælde nærmest bare lynches, ellers rettere sagt, havde det været nemmere at svare spørgeren med: "ER DU DUM!!!"
Dette problem skræmmer sikkert en hel del og sikkert også nogen, der aldrig når at skaffe nogen form for fjerkræ inden de er skræmt bort.
Det samme ses også ved gode oplysninger, tilbud og tips til at spare nogle penge og alligevel have en god kvalitet. Der bliver aldrig sagt, at man SKAL købe den eller den rugemaskine eller hvad det nu måtte være, men det er blot en information fra venlige og hjælpsomme mennesker om, at det faktisk er muligt at opnå de samme forventninger, men for langt mindre penge. Så lad dog disse informationer ligge, hvis det ikke fanger ens interesse og lade muligheden og valget stå åbent for andre nysgerrige og interesserede. Det er vel ikke nødvendigt at starte en kæmpe debat og en gang mudderkast

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #124 Dato: 25 Juni , 2012, 23:55 »
@claus74

Jeg tror ikke jeg forstod dit indlæg, men skidt nu med det.

Vi er 4 stykker der er gået sammen om at købe 4 maskiner, og vi forsøger at udveksle lidt erfaringer og lære vores nye maskiner at kende, på godt og ondt, og få det bedste ud af dem.

@Louise

Jeg ser i en anden tråd at din seneste rugning til forveksling mindede om min første rugning. Det er jeg selvfølgelig ked af at høre.
Men også interesseret i at høre hvad der var galt med de 15 ikke klækkede æg, hvis du ved det. Checkede du efter om der var kyllinger i æggene?
Har du etableret kontrolaflæsninger af temperatur og fugt når du ruger? Forventer egentlig ikke et ja til det spørgsmål, efter dine første 2 rimelige gode rugninger.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise Strømvig

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 64
  • Nyder livet på landet!
Sv: R-com 50 Pro 4stk for 3's pris??
« Svar #125 Dato: 26 Juni , 2012, 16:06 »
Har ikke lavet noget kontrol efter som de første rugninger gik fint. Stort set alle æggene var færdigudviklet med ikke klækket (døde),  efter maskinen lå fugtigheden på 65 % og temp. på 37 grader. Så har ikke rigtig nogen ide om hvorfor det lige er gået galt nu, da de har haft samme forhold som de sidste hold æg.
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)