Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingemor  (Læst 5066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Stenderup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Kyllingemor
« Dato: 23 Marts , 2011, 10:16 »
Hej herinde.
Da jeg overvejer at få udruget nogle kyllinger i rugemaskine skal jeg jo bruge noget til at holde kyllingerne varme med i de første uger. Det er der flere muligheder for, og jeg har udset mig en model fra America - den hedder KUMO Kyllingemor, hvor der er plads til 40 kyllinger. Er der nogen herinde, der har erfaring med denne model?
Det med antal grader under den regner jeg med at kunne finde i en tråd herinde.

Vh Kim.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Kyllingemor
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2011, 11:32 »
Jeg købte en magen til for et par måneder siden. Den var supergod mens mine kyllinger var i en kasse i køkkenet. MEN da de 2 uger gamle flyttede over i stalden, kunne den ikke holde kyllingerne varme nok. (nu var det også i februar hvor vi stadig fik ned til -10 grader om natten). Så jeg skiftede hurtigt til en varmelampe.  :) det gør også at kyllingerne kan finde tilbage til papkassen hvis de er ude når lyset slukker, for pæren lyser jo rødt. Varmelampen går ned i en papkasse, så isolerer den lidt. ;D
Man kan ikke justere varmen, man flytter bare på benene så varmepladen hæves (eller sænkes).
Hvis jeg skulle købe nu ville jeg nøjes med varmelampen, og så vente med at ruge kyllinger til nattefrosten er væk.  ;D
Men god fornøjelse med kyllingerne. Jeg har de sødeste 6 uger gamle kyllinger som er SÅ håndtamme. De følger mig overalt når jeg er i stalden. /o
Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Mango2705

  • Gæst
Sv: Kyllingemor
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2011, 12:05 »
Jeg har kun gode erfaringer med min. /o Jeg har fået bygget mig en god kyllingemor, hvor jeg bruger min KUMO som varmelegeme. Det er godt nok den store jeg har men, med den kasse jeg har fået lavet mig, kan den stå på kun 1 (den holder varmen på 35 grader under varmepladen, og 25 grader under plastpladen), så den bruger mindre strøm end den lille. ;D

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Kyllingemor
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2011, 12:43 »
Jeg har kun gode erfaringer med min. /o Jeg har fået bygget mig en god kyllingemor, hvor jeg bruger min KUMO som varmelegeme. Det er godt nok den store jeg har men, med den kasse jeg har fået lavet mig, kan den stå på kun 1 (den holder varmen på 35 grader under varmepladen, og 25 grader under plastpladen), så den bruger mindre strøm end den lille. ;D

Lige et tillægsspørgsmål uden at stjæle tråden  ::)
Er der en form for termostat/varmestyring på din KUMO ?? Jeg tænker på om den holder en konstant varme i din kyllingemoder eller om du selv skal tjekke/regulere temperaturen.

MVH Vipse
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Mango2705

  • Gæst