Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan man se, hvilken race dét er???  (Læst 9410 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #15 Dato: 12 Juni , 2011, 09:06 »
Hm.. Så tror jeg, at jeg har to kæmpe jersey :) men det er mindre end wyandotterne..  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #16 Dato: 14 Juni , 2011, 14:55 »
Sort med rødt hoved, det er guldrandede wyandotter eller guldrandede orpington osv.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #17 Dato: 09 Juli , 2011, 21:49 »
JA, nu er jeg helt sikker ;) Jeg har ud af de 7 stk fået 4 guldrandede wyandotter..fantastisk flotte nu her i en alder af ca 5 uger. De to sorte er helt sikkert sort kæmpe jersey....men den spættede!?!? Den har ikke sorte ben som sort kæmpe jersey, men samme kam (en strit kam). De guldrandede har en flad-ligge ned-uden takker.. Kan en sort kæmpe jersey virkelig se sådan ud??? Evt en farve-gen fejl???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #18 Dato: 09 Juli , 2011, 21:52 »
PS. Den spættede har mega underbid...nogen der ved, hvordan det er kommet?? Den lader dog ikke til at lade sig genere eller holde tilbage på nogen måde!!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #19 Dato: 09 Juli , 2011, 22:06 »
Ægte Jersey Kæmpe er den bestemt ikke, for den har forkert løbsfarve og øjnfarve. Det ligner forøvrigt en hane og med det underbid, så er den vel kun til gryden.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #20 Dato: 10 Juli , 2011, 09:26 »
Helt enig..kun til gryden, men den er nu lidt sjov at se på :) Men dens søster/bror er billedet nedenunder...og den er vel ægte sort kæmpe jersey, er den ikke?? Jeg købte to slags æg af en mand, sort kæmpe jersey og guldrandet wyandot. Begge racerene, efter hans mening.. Kan kæmpe jersey ikke få sådan en spættet én som ham her??? Bare at han evt har en genfejl???  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #21 Dato: 10 Juli , 2011, 09:44 »
Umiddelbart ligner den anden en Jersey Kæmpe med mørke øjne og mørke løb, nu kan jeg dog ikke se hvilken farve fodsålen er, den skal være gul på en Jersey Kæmpe.

Jeg tror ikke at ægte Jersey Kæmper vil kunne producere sådan en som den spættede.

Mange gange kan krydsninger faktisk godt ligne den "ægte vare" og det er så ved vidre avl at det bliver "sjovt" *s
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan man se, hvilken race dét er???
« Svar #22 Dato: 10 Juli , 2011, 10:17 »
Ahaa  :) Jeg har to af de helt sorte, med sorte ben, som du siger ligner en kæmpe jersey - de har begge gule fodsåler :) Tak for info og tips..indtil videre vil jeg blot nye synet af de flotte kyllinger og se, hvordan den spættede udvikler sig  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling