Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det fede ved udstillings høns  (Læst 9455 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Det fede ved udstillings høns
« Svar #15 Dato: 31 Januar , 2010, 21:34 »
Angående arrige haner, ja så findes de alle steder blandt både hybrider, krydsninger og racehøns. Og det er så bare at få dem luget ud efterhånden.



Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Det fede ved udstillings høns
« Svar #16 Dato: 01 Februar , 2010, 09:24 »
Hej Julie, med hensyn til , at få ens egne dyr "bortdømt" i en konkurrence - ja så er det aldrig sjovt , det er så lige meget om det er mus, marsvin, katte, køer eller høns. Det er nok også deraf det gamleordsprog oprinder : enhver so syntes bedst om sine grise ... ;D
Hvis man tager på udstilling - som jeg i Silkeborg i denne weekend - ja så er det knap så svært at forstå hvorfor nogle bedømmes godt andre dårligt ( forudsat man forsøger at være ærlig ). Eksempelvis var der en række haner af samme race og farve ved siden af hinanden , med point fra 0 spring op til 88 og den sidste hane havde 97 point. På hvert point/score kort var der kommentarer til hver hane , pludselig var det ikke svært at forstå point forskellen.
Og det gav pludselig en hel anden dimension at gå på udstilling !

Men jeg syntes nu også , at et par af mine her hjemme , er pænere ........ ;D ;D

De galsindede haner , er der mange der kapper knoppen af : ned i gryden ...

kh  hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?