Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Revurdering med farverne  (Læst 2465 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Revurdering med farverne
« Dato: 06 August , 2011, 08:58 »
Jeg har jo en superflot araucanahane. Jeg var så sikker på at han var vildtfarvet. Så sikker at jeg fik rugeæg i den farve sendt helt fra Tyskland.  ;D evt. Høner herfra skulle blive min lille avlsflok. Fint nok.
Meen efter en hyggelig tur ned til Kirsten og Gert, er mine planer totalt blevet ændret. For Kirsten måtte jo fortælle at han ikke er vildtfarvet, men sort/guldhalset.  :o ja han er jo stadig lige flot i mine øjne, men hvad gør jeg nu??
Jeg hentede en splash, en sort, en vildtfarvet og en sort/guldhals høne hos Kirsten. (var det ikke det vi endte med Kirsten???) og tak for det Kirsten, de er så flotte med deres fine tuffer.  ;D
Vi snakkede selvfølgelig om hvad jeg kunne få ud af det hvis jeg satte min hane på dem, men glemt er det jo igen.  8)
Hvad går jeg nu?
Jeg har jo lidt vildtfarvet fra Tyskland, men de er endnu så små at jeg ikke kan vurdere om de bliver gode. Men hvilken farve skal jeg satse på med den hane jeg nu har? Og hvad kan jeg få ud af ovenstående høner???
Kirstens blå/guldhals var jo smukke. Kan jeg lave dem???
Mine nye høner har tuffer, og min hane skæg. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Dem fra Tyskland får vist også skæg.

Stina, totalt på bar bund, men med en masse skønne høns.
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

karina dj

  • Gæst
Sv: Revurdering med farverne
« Svar #1 Dato: 06 August , 2011, 09:33 »
Orv det blir spændende at følge med her...  /o

Det skulle jo være godt at kun hønerne har tuffer, fordi tuf + tuf = høj dødelighed i fosterstadiet  ;)