Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brug for hjælp vedr. skrukhøne  (Læst 12786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Indianer

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #15 Dato: 24 August , 2008, 23:21 »
Idag løftede jeg hønemor ud fra reden for lige at være sikker på, at der var 5 små velskabte kyllinger under hende..
Det var der heldigvis, og mit hjerte faldt pladask for dem!.. <.
Mor høne var inde igen på et øjeblik, men hun er nu også meget tålmodig overfor mig.
Så i morgen tror jeg, at jeg laver en ny fin ren rede til hende og pipungerne, så jeg mindsker levemulighederne for utøj..
Så vil jeg lige igen prøve om ikke jeg kan se liv med vandprøven..

Må jeg drysse stalosan i bunden af reden? Jeg går ikke udfra, at de små kan tåle, at jeg gir reden et sprøjt stald chok, eller?
Tak for alle gode råd og tak Søs for de bedårende kyllinger..  :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #16 Dato: 24 August , 2008, 23:28 »
Jeg ville nok ikke bruge staldchok hvor der er helt nye kyller,  men du kan godt bruge stallosan, men jeg ville alligevel vente til hun af sig selv har forladt reden med  de nye små, der går et par dage, og så kan du rede ny seng til hende, det er dog min erfaring at hønen ikke bruger reden ret mange dage, når først hun har forladt den.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #17 Dato: 25 August , 2008, 08:04 »
Hvor er det dejligt, at det lykkedes. <M

Man kan altså roligt tage nogle klækkeklare æg, hvor det første lille hul er prikket og så flytte dem ca. 20 minutters kørsel, lægge dem under en høne og så bare glæde sig.

Til orientering:
Vi lagde æggene forsigtig i en æggebakke, pakkede en klud og en fleece trøje ;) omkring bakken. Vinduerne i bilen blev rullet op og så god varme på, for at sikre æggene ikke fik træk eller blev kolde.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Indianer

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #18 Dato: 26 August , 2008, 11:35 »
Igår var pipungerne udenfor for første gang. Hønemor er noget modig, synes jeg.. Hun havde dem med helt ud i haven i nogle minutter.
Er de ikke bare søde?  <O <.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #19 Dato: 26 August , 2008, 11:53 »
Tillykke med de små Indianer!!
Har du set utøj på skrukken og eller i reden? Ellers vill jeg ikke gøre noget ;)

@Helle Skøtt.
Undskyld min tåbelige kommentar til dig. Jeg var ikke klar over eller havde ikke læst din besked ordentlig, og troede det var under en skruk. Til din orientering, kan jeg fortælle dig at hos mig var det rådne æg der var smidt ud af reden af skrukken selv, jeg har desuden hørt om det tidligere, og ikke kun én gang, af folk her fra forum.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #20 Dato: 26 August , 2008, 12:17 »
Sikke nogen skønne billeder  <M <M <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Majs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #21 Dato: 26 August , 2008, 12:34 »
Tillykke, hvor hvor er de bare nuser <I

Mvh.
Majs <L <L
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Indianer

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #22 Dato: 27 August , 2008, 00:30 »
Tak tak. ;D
Lige lidt flere billeder her fra idag..
 <L

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #23 Dato: 27 August , 2008, 08:49 »
Hvor er de søde, jeg glæder mig til mine også kan komme ud  <M
« Senest Redigeret: 27 August , 2008, 13:24 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #24 Dato: 27 August , 2008, 09:18 »
 <I Tillykke med de små pus, ja man bliver aldrig træt af at se på de søde små.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Indianer

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #25 Dato: 28 August , 2008, 00:53 »
Tænk sig, allerede dagen efter at mine var kommet ud af æggene, var de med hønemor ude!

Hver aften går de i seng i redekassen igen. -Som er en kattetransporter på gulvet, og som selvfølgelig er blevet vasket og fået nyt hø... :)

Jeg er nu lidt nervøs for dem om dagen, for jeg har tre ude/ inde katte, og selv jeg kan fange kyllingerne når de er udenfor... Så ved ikke rigtig hvor meget jeg tør stole på, at hønemor kan passe på dem overfor mine katte..
Men omvendt ville det også være synd at skulle holde dem indspærret, hvis det ikke er nødvendigt...  ???

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #26 Dato: 28 August , 2008, 10:20 »
Jeg ved ikke om katten ikke kan skabe lidt panik, så hønemor ikke kan passe på alle sin kyllinger, jeg vil da lige holde øje med hvordan hun takler det at katten går forbi.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bitten

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #27 Dato: 28 August , 2008, 13:38 »
Hej Berit

Jeg ville ikke være nervøs for kattene, hvis jeg var dig. Jeg har haft flere hold kyllinger og ingen af dem er blevet taget af en kat, selvom jeg har 6 katte! Dertil skal lige siges, at mine høns nogen gange jager kattene, så jeg tror, at de har en vis respekt for dem. En af mine katte har faktisk præsteret at lægge og sove med en stor favorolle høne på hver side i hønsehuset i flere nætter - måske fordi han ikke kunne komme ud, når hønselemmen var kommet ned. ;)

Mvh Bitten

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #28 Dato: 28 August , 2008, 19:06 »
Tillykke med kuldet  :D Det er næsten ikke til at blive færdig med at betragte sådan en dejlig lille flok vel?
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Indianer

  • Gæst
Sv: Brug for hjælp vedr. skrukhøne
« Svar #29 Dato: 29 August , 2008, 08:25 »
Tak. Nej jeg sidder derude konstant!  <G
Kan slet ikke få nok af dem..

De er bedårende..