Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: orm hos høns  (Læst 9434 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
orm hos høns
« Dato: 13 Marts , 2008, 16:09 »
hej jeg har på andre sider læst en del om orm hos høns men er det noget i har været plaget af? eller skal de bare have en ormekur et par gane om året? bendelorm mm er jo ikke så godt i haven hvor ungerne og hunden løber rundt sammen m hønsene...
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: orm hos høns
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2008, 16:52 »
Hvis dine høns ikke er påvirkede - er sunde, kvikke og raske, er der ingen grund til at behandle dem for orm. Jeg tror ikke engang dyrlægen vil give dig et ormemiddel uden at du har set det, eller de er syge;)

Hvis du jævnligt tager et kig på deres klatter, så du ved hvordan de ser ud normalt og hvis hvis noget er galt.

Spoleorm kan du se med det blotte øje. De er som små hvide sytråde der bevæger sig.

man går mere og mere væk fra at give medicin forebyggende, da utøj/orm m.m udvikler resistens.

Det er bedre at forebygge med et godt foder, rent vand, hvidløg og evt Hønseguf ;D

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: orm hos høns
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2008, 20:57 »
super- det prøver jeg  :)
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!