Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Roskilde Dyrskue: 04 Juni , 2010 - 05 Juni , 2010

Forfatter Emne: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010  (Læst 32249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #15 Dato: 05 Juni , 2010, 20:22 »
Jeg manglede navneskiltene fra Gavnø - jeg kunne simpelthen ikke genkende nogen  ::)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline MortenSD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2010, 20:24 »
nej, hvor trist at man ikke har set jer alle, jeg har været der fra 8.00-18.00 :-\

Jeg kiggede ellers efter dig, men kunne ikke få øje på dig :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #17 Dato: 05 Juni , 2010, 20:39 »
Jeg så heller ikke nogen, men heldigvis var der nogen der fandt mig  /o  sådan en bette størrelse som mig kan jo nemt blive væk i trængslen  8)  Men ellers var både Patricia, Lomo, Lestat og Joan der  :)
« Senest Redigeret: 05 Juni , 2010, 20:42 Fra Bjørn Nielsen. »

smilla25

  • Gæst
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #18 Dato: 05 Juni , 2010, 21:17 »
Kunne slet ikke finde jer :( Var der ellers i 5 timer og til sidst var min søn så træt så vi måtte køre hjem...
Men helt ekstremt mange mennesker (mærkes godt når man går med barnevogn) og lækkert vejr!=)

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #19 Dato: 05 Juni , 2010, 21:39 »
Hej

Jeg vil være på pladsen i morgen fra ca kl.11 hvis  jeg kan finde en p. plads.

Har navne skilt på i morgen.

Tommy

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #20 Dato: 05 Juni , 2010, 22:34 »
Jeg kiggede også efter kendte ansigter, men kunne ikke genkende jer, hvis jeg så jer  <J Nu var jeg jo så heller ikke med på Gavnø, da havde jeg fornøjelsen af at holde ferie i Skotland .... heller ikke dårligt  :D

Det ville nu være rart med et lille badge eller en anden form for "genkendelses-tegn". Jeg overvejede på et tidspunkt at stille mig op og råbe "Længe leve Dansk Fjerkræ Forum", men jeg er sikker på, at min yngste datter, som var med mig på skuet, ville have syntes, at jeg var frygtelig pinlig og så havde jeg jo nok fået lov til at opleve resten af skuet helt alene *f
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #21 Dato: 05 Juni , 2010, 22:53 »
Jeg var der også. Og havde også svært ved at spotte nogen kendte ansigter, bortset fra Patricia som var vagt, og som jeg har set ved udstilling i Næstved og fra tid til anden ser i Hundeskoven i Næstved.

Jeg stemmer for at vi får lavet et DFF badge som man kan købe og bære ved sådanne lejligheder. Kan man ikke genkende den der bærer badget, har man stadig mulighed for at præsentere sig som ligesindet og måske derefter få en lille fjerkræsnak.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #22 Dato: 05 Juni , 2010, 23:02 »
Jeg synes iøvrigt det var skuffende at se hvor få store høns der var udstillet. Havde sådan håbet at få en lejlighed til at se Brahma og Jersey Kæmper.

Og ænder og gæs manglede helt, hvis man ser bort fra buret med gæslinger. ØV.
Mvh
Erik Andersen

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #23 Dato: 06 Juni , 2010, 08:18 »
Ja jeg synes også der var for få store racehøns på skuet  :-\ Men kan jo ikke rigtig klage - jeg har jo også rene racer på matriklen, men har ikke ringe på..
Måske skal det være nytårsfortsættet - at begynde at udstille  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #24 Dato: 06 Juni , 2010, 09:46 »
Jeg synes iøvrigt det var skuffende at se hvor få store høns der var udstillet. Havde sådan håbet at få en lejlighed til at se Brahma og Jersey Kæmper.

Og ænder og gæs manglede helt, hvis man ser bort fra buret med gæslinger. ØV.

Der var ET hold gæs, men de gik så langt fra hønsene at jeg ikke tror mange så dem (Bag fårene, bag de røde barakker, over ved træerne.) /d
Men det er jo i disse !!!!!FUGLE-INFLUENZA!!!!!!! tider så kan man jo tænke lidt over den ::)
« Senest Redigeret: 06 Juni , 2010, 09:50 Fra Patricia »
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #25 Dato: 06 Juni , 2010, 10:20 »
Ja jeg savnede også alle de rigtige høns  ;) ;D
En af forklaringer på at der ikke er så mange af de HELT store racer med på sommerudstillingerne rundt om i det ganske land, er at ungdyrene ikke er udviklede nok på dette tidspunkt og at de "gamle" avlsdyr (hønerne) simpelthen er alt for trådte og slidte af hanerne.

Apropo udstilling.
Så var der en mand på SFKs vinterudstilling 09, som spurgte mig "Hvorfor er der ikke udstillet nogen brune Italienere, ligesom dem han havde derhjemme" ?
"Hvortil jeg svared " tja hvis du vil se brune Italienere på udstillingen næste år, så kunne han da melde sig ind og udstille dem"

Det er mangfoldigheden af racer og farver som gør en udstilling god.

Ps jeg fik heller ikke hilst på så mange Forums medlemmer  :( men jeg fik snakket med mange avlere fra de forskellige klubber.

Forøvrigt var det nogen MEGET smukke Vorwerk som løb med dethele, dejligt at se at også de mere sjældne
racer også kan vinde
Heldige dem som købte dem. Håber så bare på at de kan få noget ud af dem, så ikke de går "tabt" 
« Senest Redigeret: 06 Juni , 2010, 10:26 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #26 Dato: 06 Juni , 2010, 11:51 »
Det ville nu være rart med et lille badge eller en anden form for "genkendelses-tegn". Jeg overvejede på et tidspunkt at stille mig op og råbe "Længe leve Dansk Fjerkræ Forum", men jeg er sikker på, at min yngste datter, som var med mig på skuet, ville have syntes, at jeg var frygtelig pinlig og så havde jeg jo nok fået lov til at opleve resten af skuet helt alene *f

Ja uheldigvis er det sådan vores entusiasme bliver opfattet.

Jeg var på dyrskuet fra ca. 12 - 21 men kun nede ved fjerkræstanden fra 13.30 til 17. Og jo, havde jeg tænk på det havde jeg taget mit skilt fra gavnø med.  det er jo ikke alle ansigter man nåede at få memoreret.

Måske en ide til næste år?? ??? ;)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #27 Dato: 06 Juni , 2010, 11:53 »
ang svømmefugle:

Er man i tvivl om de er med, så spørg i fjerkræstanden, de må da vide det.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #28 Dato: 07 Juni , 2010, 01:45 »
Roskilde dyrskue er bare årets højdepunkt for vores børn (9 og 10 år) - og os andre. <I
Jeg fik godt nok ikke "lov" at blive længe på fjerkræ-standen. MEN jeg nåede dog at få meldt mig ind Dffr. /o
Som andre har skrevet: der manglede nogle af de store racer. Skal man mon selv gøre noget ved det? <A

Hvor kan man - på sådan en dag - få sagt mange gange:
"Neeej, du må ikke få en kanin!"
"Neeej, vi har ikke plads til flere kæmpe-katte!"
"Neeej, vi må ikke have får, geder eller køer i haven! Nej, heller ikke en jysk hest!"
"Neeej, ikke perlehøns - vi skal have Brahma snart!"
Det sværeste er, at jeg ville også elske at løbe af med alle de forskellige dyr.
Men en fest - det er det! *y
Så nu sidder drengene med udprintede billeder af ALT - ikke mindst dem selv på kæmpe mejetærskere, gravkøer, traktorer osv! <:
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Roskilde Dyrskue 4.-6- juni 2010
« Svar #29 Dato: 07 Juni , 2010, 19:01 »
Hej


Har lige set i avisen at skuet blev besøgt af 88,774 gæster, 421 mindre en 2009.

Så nogle har da været rundt fjerkræet, et bedre udstillings vindue får vi nok ikke, så jeg må da opfordre til at flere udstiller næste år.

Vi havde nogle fine dage på silkehønsklubben lille stand, mange fik rørt en høne og mange ville høre noget mere om silkehøns.
Nogle af de gode spørgesmål var. Kan de spises, bliver de børstet, ligger de æg, ja, mange spørgesmål, men det er jo måden at få kontakt.

Det gik 400 pr foldere til fra silkehøns klubben og lige ledes 400 foldere fra Fjerkræforum, så vi må håbe at der kommer nye medlemmer begge steder.

Det man godt kunne ønske sig var lidt flere specialklubber, de ville ikke få flere besøgende nogle andre steder.

Fik kun hilste på Mercedes og jeg fik vist lover en sort høne til hende.

Hilsen
Tommy