Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag hos Bjarne: 11 Juli , 2009

Forfatter Emne: Forumdag hos Bjarne  (Læst 124836 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #75 Dato: 09 Juni , 2009, 20:32 »
Du og andre fjerkræintreserede på samme alder skal være meget velkommen.

Det vil Thor blive glad for Bjarne.
Thor er meget betaget af de smukke fugle på din hjemmeside.
Han og Mikkel vil nok falde godt i hak...

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #76 Dato: 09 Juni , 2009, 20:37 »
Mikkeldrengen du er også velkommen til at køre med os, så skal du kun til Kolding eller vejle alt efter hvad der er nemmest/billigst :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #77 Dato: 09 Juni , 2009, 20:39 »
Bjarne kan du ikke lige lave en liste over hviloke fugle du har... er jo nysgerrig, og måske tager jeg naboen med også, han har papegøjer, sangfugle og den slags.... en masse fugle i flotte farver ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #78 Dato: 09 Juni , 2009, 20:40 »
Det var også det jeg tænkte lidt på Lene, ikke fordi jeg overhovedet ville komme til at kede mig, men det er altid bedre med en på ens egen alder ;)

Wanda: tak for det fine tilbud, nu kigger jeg lige igennem først, og ser om jeg kan, og så finder jeg ud af hvad der er nemmest og billigst, og passer sammen med tiderne ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #79 Dato: 09 Juni , 2009, 23:53 »
Det letteste vil være at gå ind på min hjemmeside. De fleste af de arter jeg har er her. Prydænder har jeg ikke mere og fasaner er  reduceret noget, da jeg ikke som forventet kunne have flere arter gående sammen selv på meget stor plads, så det må vente til jeg har nogle mere optimale voliere til fasaner. Tragopaner vil jeg formentlig altid have da det er en utrolig blid fasan mod andre fugle, samtidig er den utrolig smuk.

Du er meget velkommen til at tage naboen med.

Adressen på min hjemmeside er www.sitecenter.dk/vagtler

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #80 Dato: 10 Juni , 2009, 00:15 »
min svigerfar er også lidt fuglegal og vil muligvis gerne med. Kan det lade sig gøre?

Han skal være meget velkommen.

På et tidspunkt når vi kommer tættere på vil jeg gerne have en melding om hvor mange der kommer på grund af kaffebordet.

Min kone har lovet at lave lidt bagværk til kaffen som vi sørger for. Vi plejer at tage 20 kr. for kaffe eller te når der er foreninger på besøg så der er lidt til at dække udgifterne.

Omkring grill vil jeg se om den store grill vi har i familien stadig er brugbar. Der bliver så lidt med lidt grilkul som vi finder ud af hen af vejen. Jeg forventer at de der bliver og griller selv tager mad drikkevare og bestik med.

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #81 Dato: 11 Juni , 2009, 13:30 »
Hej

Jeg overvejer også om jeg skal tage turen, måske kan vi fylde en bil her fra sjælland.


Tommy

Den tror jeg godt jeg kan være med på, hvis jeg kan få alle sommerplanerne til at hænge sammen.
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #82 Dato: 11 Juni , 2009, 13:34 »
Hvor er jeg ked af det, jeg havde ikke lige regnet med at det var i den uge min mand havde fået ferie, og havde andre planer i den uge ØV ØV  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #83 Dato: 11 Juni , 2009, 21:07 »
Mikkel : skal du med toget fra Esbjerg eller Varde ? Du kan sove her hos os , til toget passer hjem søndag.

Grill : hvis vi kører alene eller "kun" har Mikkel med , skiller jeg en af mine Weber ad og tager med , får min kødpusher til at lave en 1/4 bagende fra en gris ( 4 timer efter : muuuuuuums  ;D ) så er vi nået et stykke af vejen hvad kød angår. De 2 næste lørdage skal jeg grille hel gris , er der rester , tager jeg det med også.

T-shirt : xl helst xxl

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #84 Dato: 12 Juni , 2009, 09:15 »
Hej

Jeg overvejer også om jeg skal tage turen, måske kan vi fylde en bil her fra sjælland.


Tommy

Jeg regner med at jeg skal med, er vi så ved at have fyldt en bil???
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #85 Dato: 14 Juni , 2009, 20:48 »
Jeg har brugt dagen i dag i Frydenlund Fuglezoo på Fyn og kan nu bare bekræfte, hvad Bjarne siger: Fuglene er bange for rødt tøj.
Jeg havde da heldigvis en grå trøje yderst, men da jeg tog den af, og fremviste min røde t-shirt gik indtil flere af de forskellige (og ved tidligere passager fuldstændig fredelige) hanner fuldstændig agurk. De råbte og skreg, løb og fløj hektisk mod hegnet og hele baduljen.
Jeg lover Bjarne: Jeg har mørkt tøj på op til dig!

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #86 Dato: 14 Juni , 2009, 20:59 »
Det lyder til at blive en interessant og råhyggelig dag.  Hvor ville jeg gerne med og møde jer alle sammen; men det kan  desværre ikke lade sig gøre, ØV!
Vær søde at tage rigtigt mange billeder og læg ind i forum (med navne!).  <+ <+ <+ <+ <+
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #87 Dato: 15 Juni , 2009, 12:58 »
Hej

Samkørsel til Jylland, hvor mange kan vi være en Lupo (4stk ?)  jeg har en brobisse, så vi kan kommer over for 400kr, vi kan vel samle op ved motorvejen, måske kan vi samle til to biler.

Så hvor mange vil med fra Sjælland/Fyn.

Med hensyn til trøjer, så prøve jeg og se om vi kan fåe lavet nogel stykker i de store udgaver.

Kommer Bigalot den dag??



Tommy 

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #88 Dato: 15 Juni , 2009, 13:45 »
Jeg skal nok med tog fra Esbjerg, men jeg skal lige finde ud af nogle ting igen med toget, og om hvem jeg lige tager med. Jeg vender tilbage når jeg ved noget nyt. Bestemmer ikke helt selv, så de gamle skal også lige tages med på råd ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #89 Dato: 15 Juni , 2009, 18:03 »

Med hensyn til trøjer, så prøve jeg og se om vi kan fåe lavet nogel stykker i de store udgaver.

Tommy 

Yes Tommy.. Tror jeg kan nøjes med en large.. Meen en Xl ku osse blive aktuel :-\.. Kommer jo lidt an på hvor store de er i størrelsen :)