Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag hos Bjarne: 11 Juli , 2009

Forfatter Emne: Forumdag hos Bjarne  (Læst 109040 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #15 Dato: 24 Maj , 2009, 11:26 »
Deter sørme et flot tilbud  8)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #16 Dato: 24 Maj , 2009, 11:34 »
Det lyder da hyggeligt

Hvis der er børn med, skal jeg da gerne levere en trylle-forestilling for børn og barnlige sjæle.

(jeg er halvtids tryllekunstner, og halvtids alt mulig andet  :) )

Mr Butterfly

Det lyder fortryllende...

 ;D ;D Jeg har lidt IKKE racerene høns som jeg godt kunne tænke mig lidt mere racerene, måske om til gæs...

Skriver i lidt god tid, hvis du vil nå øve dig lidt.....  8) 8)

( Bjarnes vand i rigelige mængder kunne du måske også trylle lidt med  ::) )


Mvh. Bjørn.

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #17 Dato: 24 Maj , 2009, 11:38 »
Hej Bjørn

Det der med vand til vin er ikke lige min afdeling, det hører under mirakler. desuden er det jo også et ældgammelt nummer  ;D
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #18 Dato: 24 Maj , 2009, 11:41 »
Hmm... Tænkte nok det var en illustration...  8)

Mit motto er :

Problemer klare vi med det samme, Mirakler tager "lidt" længere tid...
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2009, 11:48 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #19 Dato: 24 Maj , 2009, 12:31 »
Hej Bjørn

Det der med vand til vin er ikke lige min afdeling, det hører under mirakler. desuden er det jo også et ældgammelt nummer  ;D

Men et af de bedste numre  ;D  ;D  ;D  ;D
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #20 Dato: 24 Maj , 2009, 12:32 »
Ha haaa, du er så go' Bjørn. *g

- Og superflot tilbud Hebber. Trylleri går ALTID rent ind - også for voksne. *p
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #21 Dato: 24 Maj , 2009, 12:58 »
Bjørn du skal da bare til Japan med dine høns, når lam kan sælges som pudler, så kan dine høns vel gå som gæs derude..
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-6792657.html?rss

Det bliver da bedre og bedre med alle de ting og tilbud der sker.

Men ellers er stillingen at der er 9 den 4. August juli og 7 den 11. August juli

Hvis du pludselig skal ændre din stemme, så kontakt mig, så kan jeg lave den om.
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2009, 13:06 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #22 Dato: 24 Maj , 2009, 13:03 »
Jeg tror også du tryller nu, Finn  ??? Juli eller august  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #23 Dato: 26 Maj , 2009, 07:37 »
Det kunne godt lyde til at jeg kan have mine børnebørn med, så er der lige en dato mere der er aktuel. :)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #24 Dato: 26 Maj , 2009, 14:04 »
Jeg er lidt ked af det men det er ikke særlig hensigtsmædsigt at der kommer børn med i min voliere midt i sommer perioden hvor fuglene yngler. Jeg kan resikere at nogle fugle forlader æg og unger.
Normalt er der ingen problemmer med besøg af voksne menesker hvis blot ikke de har hvidt eller gult tøj på. Blot en hvid kasket kan give utrolig meget stres og problemet er hvis en fugl bliver bange er det som en kædereaktion og alle flyver forvildet rundt.
Jeg har haft op til 37 menesker på besøg i sommer perioden uden problemmer, men blot en med hvidt eller gult tøj eller et barn er nok til at de går helt amok.
På et tidspunkt var der et par unge menesker på besøg med en lille dreng. Han var utrolig sød og stille men af hvilke grund ved jeg ikke gik der stres i alle fuglene, der fløj med fuld fart de 20 meter volieren er og lige ind i tråden på endegavlen så fjerene fløj omkring dem. Dette smittede lynhurtig af på vagtlerne i opdrætsburene der fløj meget hådt mod nettet i taget af burene. Det samme skete med en der skulle hente vagtler til en anden og han havde en papkasse med som han åbenbart troede var en flyvemaskine propel, med samme resultat som ovenfor beskrevet 2 henstillinger var ikke nok og jeg bad ham næste gang det skete forlade voleren da et par duer allerede var kommet galt afsted. Det samme oplevede jeg med en forvildet person der for frem og tilbage i hele volieren med og talte i mobiltelefon.
Sidste år havde jeg besøg af 4 foreninger alle voksne menersker der kendte reglerne i min voliere på forhånd, med ingen hvid eller gul beklædning og ingen børn. Hver gang var der fra 25 til 37 besøgende i volieren på en gang uden problemmer. Der er en grusgang i den ene sider og når der kommer besøg sætter jeg en snor så de besøgende ikke har adgang til hele volieren, men kun gangarealet. Forige år var 3 foreninger på besøg også uden problemmer.
Jeg har lært at der er visse ting man skal tage forbehold for når fuglene har så meget plads, modsat hvis de går i voliere og men går udenfor.
Vi har dsv. heller ikke de store legemuligheder for børn da det er ved at være et par dage siden vi selv har haft små børn, så de vil nok hurtig komme til at kede sig. Det er måske også på grund af at vi ikke selv har små børn at fuglene er så bange for børn, uanst hvor rolige de er.
Ideen med trylekunstner mm. var ellers udemærket tænkt og det er ikke fordi jeg er en gamel sur herre der ikke kan lide børn ikke kan lide børn tvært imod, men det er udfra de erfaringer jeg har.

Når jeg selv går i anlæget kan jeg gøre som det passer mig, tage kasserne ned og kikke ungerne, gøre rent uden problemmer, men jeg kan godt mærke at når der er besøgende er de mere vagtsome uden at det dog normalt giver problemmer.

Den anden dag var der en dame og hente nogle vagtler hun var i grønt og mørkt tøj.
Jeg havde en vagtelhane der tidligere havde været lidt af en tyran overfor de andre vagtler i volieren, han havde gået allene i et stykke tid men var nu sat ud i den store voliere igen. Pludselig kom han farende ind i mellemgange hvor vi stod og fløj direkte op på min skulde og sad her som om nu var han da i det mindste i sikerhed for den vagtel der fulgte i hælene på ham, da den anden vagtel løb ud i volieren igen hoppede han ned.  
« Senest Redigeret: 26 Maj , 2009, 14:07 Fra Bjarne Andersen »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #25 Dato: 26 Maj , 2009, 14:17 »
Det kan vi ikke andet end ha fuld forståelse og respekt for.
Godt at du fortæller det med tøjets farve så vi kan tage det mørke søndags tøj på.

Offline lis nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #26 Dato: 26 Maj , 2009, 14:32 »
det hele lyder som en rigtig god ide...og husk nu jer der kommer langvejs fra når i besøger os i syden..PASSET så kan det kombineres med en lille tur über die greze......

Offline lis nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #27 Dato: 26 Maj , 2009, 14:33 »
det jeg skrev før ignorere i bare, jeg mente du kom fra als bjarne...øv ingen tur über die grenze <W

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #28 Dato: 26 Maj , 2009, 19:59 »
det jeg skrev før ignorere i bare, jeg mente du kom fra als bjarne...øv ingen tur über die grenze <W

Nej her må du nøjes med Rema 1000 ;D..

@ Bjarne. Jeg lader ungerne blive hjemme. Men jeg tager lillemor med..

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Forumdag hos Bjarne
« Svar #29 Dato: 26 Maj , 2009, 20:10 »

@ Bjarne. Jeg lader ungerne blive hjemme. Men jeg tager lillemor med..
[/quote]

Hun skal være meget velkommen.

Tryllekunstneren kan vi vel også sagtens bruge selv om der ikke kommer børn med. Jeg har nemlig et par duer jeg godt kunne tænke mig blev tryllet om til noget andet.
Jeg kunne da godt tænke mig at se lidt numre, udover dem jeg selv laver.