Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æg i stykker  (Læst 4374 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
æg i stykker
« Dato: 10 Februar , 2011, 17:08 »
hej allesammen

jeg blev den glade ejer af 2 fine Araucaner i sidste uge  <L de har lagt 3 fine æg tror jeg nok , problemet er at æggene er trådt i stykker, og blomme og hvide er spist når jeg finder dem ??? håber i kan hjælpe mig  <+

GKV

  • Gæst
Sv: æg i stykker
« Svar #1 Dato: 11 Februar , 2011, 19:45 »
Hej Bitten.

Nu kan jeg ikke huske om du har andre høns og det er vel også ligemeget, for jeg tror desværre det er hønsene der ødelægger æggene og spiser dem. Det kan skyldes, at et er gået stykker og har tricket uvanen fordi det smagte godt. Jeg har dog ingen araucanaer der spiser æg.

Det er en meget kedelig vane når den optræder og mit eneste råd er, at du anskaffer en forsvindingsrede, ellers er jeg ræd for at det varer længe inden du får æg til dig selv.

Jeg har selv prøvet med et hold hybridhøns, som hele vinteren har guffet æg og så lige pludselig ja, så er de holdt op og jeg drukner nærmest i æg. Jeg aner ikke hvorfor.

Som du kan se har jeg ikke noget endegyldigt svar, men synes dog du skulle have lidt respons.

Håber virkelig at problemet løser sig for dig.

VH Gunni.

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
Sv: æg i stykker
« Svar #2 Dato: 12 Februar , 2011, 07:31 »
Mange tak Gunni  *h
jeg tænkte selv tanken on forsvindings rede så sådan en har de fådet . så nu må der bare *k
 
hilsen Bitten

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: æg i stykker
« Svar #3 Dato: 13 Februar , 2011, 22:26 »
Jeg havde også det problem med mine Maraner i starten. Da jeg så endeligt fandt et helt æg, var det så tyndskallet at det gik i stykker da jeg tog det op. Jeg gav dem lidt knuste strandskaller(købt på den lokale fodderstof), og det løste problemt :) Håber du inden længe får hele Araucana æg!  ;)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
Sv: æg i stykker
« Svar #4 Dato: 14 Februar , 2011, 18:15 »
tak Andreas :) mine araucaner har angang til skaller også og de er så småt ved at vende sig til rede kassen ,så det skulle snart give bonus  !a . men jeg tænkte på om du et par maraner høns i overskud ??? <L

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: æg i stykker
« Svar #5 Dato: 14 Februar , 2011, 19:13 »
Jeg har ikke fået sorteret mine endeligt, så jeg kan desværre ikke svare dig på om der kommer nogle i overskud endnu :/ Men hvis der gør skal jeg nok henvende mig til dig :)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.