Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted  (Læst 55192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted
« Svar #15 Dato: 22 Oktober , 2013, 10:41 »
Jeg kan anbefale JEM&FIX, først på sommeren udvidede jeg hønsegården til ca 40 m2 og stod pludselig med "tag" problemet, jeg havde tråd nok men det ville bevirke at jeg skulle have en masse stolper op. Så en tur i J&F de havde et fuglenæt af dem man bruger til buske og ærter osv. det var meget tyndt men noget skulle op, nættet var noget med 8,5*8,5 meter og var uhyggelig tyndt Men det virkede over al forventning og kunne strammes helt ud, og der endnu ikke sprunget nogle masker, og lige for tiden bærer det det meste af bladene fra et kæmpe birketræ. pris kr.59

Der er slet ingen sammenligning af de to vare..
Nettet til 300 kroner bliver helt sikkert hængende de næste 10 år, og det kan også bære både blade smågrene og SNE.
Det er når vinteren sætter ind, og sneen falder, at dit jordbærnet giver op.
Det kan strække sig rigtig meget, og når sneen lægger sig tommetykt, så når det ned til jorden, og springer nogle steder ved kanten,,, det trækker sig op igen, men aldrig helt... når det springer kan man faktisk binde enderne sammen, så der ikke er hul, men kønt er det ikke..
Jeg har også brugt jordbærnet i mange år,, men på min store hønsegård, skal der net på som Lone nævner,, det er super godt, og pænt, hvilket man jo ikke kan sige om det grønne..  :)

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ny-hoense-ejer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted
« Svar #16 Dato: 31 Marts , 2018, 09:04 »
Men er det nylonnet på toppen tilstrækkeligt til at holde mink mår iler ude om dagen? Hvis man ikke har strømførende tråd?

Offline DyreLiv

  • Bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted
« Svar #17 Dato: 08 Juni , 2018, 16:27 »
Hej - jeg er ved at læse op på hvordan vi kan lave hønsegården, og har fået meget god hjælp herinde. Og jeg kan se at vi nok må få overdækket hønsegården for at undgå høner på flugt.

Det lyder smart med net, men jeg er i tvivl om hvorvidt I bare spænder det op, eller om der skal stolper midt på/ lægter over for at holde nettet oppe?

Vores hønsegård bliver ca 4,5 m x 12-13 m. Vil et net i den størrelse ikke hænge ned på midten? Hvad har I andre gjort? Tak :)

Venlig hilsen,
Liv

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted
« Svar #18 Dato: 11 Juni , 2018, 00:27 »
Kunne man spænde noget virre op? Og bruge de spændebånd man sætter på til espalie træer.. de kan spændes efter.... sæt på den korte led med 1-2 m mellemrum. Så holdes nettet oppe. Alt efter hvilken net... tungt el? Det er bare en tanke har ikke selv net over.... vi har tag på hele gården og græsningsdelen er kun net i 90 cm. De flyver ikke over.... kan men gør det ikke. Jo mine aller første høns gjorde lidt i starten...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline DyreLiv

  • Bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted
« Svar #19 Dato: 11 Juni , 2018, 16:08 »
Det var en god ide med wire!