Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse  (Læst 4307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi Hønsemor

  • Bruger
  • Indlæg: 4
3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Dato: 25 Juni , 2022, 15:33 »
Hej alle hønseglade folk
Vi har holdt høns gennem en del år men det slutter desværre nu, da vi pgra mit helbred, har solgt vores hus og skal bo i lejlighed. Vi har 3 søde, håndtamme høns (sort sussex), moderen og to ‘kyllinger’ (fra maj 2018) tilbage. Vi vil SÅ gerne undgå, at de skal aflives pgra vores situation, men selvom de stadig lægger æg, er de jo ikke helt unge og de er derfor som sådan ikke så attraktive blandt hønsefolk.
Findes der mon nogen blandt jer der har, måske en større flok høns, hvor vores tre må få lov, at leve resten af deres naturlige liv? Rimeligt beløb til kost og logi bliver naturligvis godtgjort herfra 🙏

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Svar #1 Dato: 25 Juni , 2022, 15:56 »
Det gør mig ondt, at det er helbredet som gør, at I må opgive hus, have og høns.
Pøj, pøj med livet fremover.

Jeg ville rigtig gerne give dine 3 høner et hjem, hvor de kan leve, til de selv er klar til at rejse videre, men vi bor i Nordsjælland og ifølge din profil bor i vist på vest Fyn.

Hvis tilbud om nyt hjem udebliver her på forum, kan du prøve at finde et hjem til dem i min formidlings-gruppe på facebook
https://www.facebook.com/groups/377385543677450
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Heidi Hønsemor

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Svar #2 Dato: 25 Juni , 2022, 23:58 »
Kære Helle, jeg kan slet ikke beskrive min lettelse 😃 -hvis du virkelig vil tilbyde vores tre kære et hjem vil vi meget gerne tage imod. Vi har forhørt os omkring i nogen tid nu og har ikke været tæt på en løsning vi ville være glade for. Jeg er sikker på at vi kan få dem flyttet til Nordsjælland hvis det er den løsning det bliver.

Vi skal flytte i løbet af september. Jeg fornemmer at du gerne vil have, at vi fortsat forsøger, at finde et nyt hjem til dem mere lokalt?.  Men kan vi aftale, at hvis det ikke er lykkes for os inden september, så kommer de til dig i Nordsjælland?


Kh

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Svar #3 Dato: 26 Juni , 2022, 05:11 »
Kære Helle, jeg kan slet ikke beskrive min lettelse 😃 -hvis du virkelig vil tilbyde vores tre kære et hjem vil vi meget gerne tage imod. Vi har forhørt os omkring i nogen tid nu og har ikke været tæt på en løsning vi ville være glade for. Jeg er sikker på at vi kan få dem flyttet til Nordsjælland hvis det er den løsning det bliver.

Vi skal flytte i løbet af september. Jeg fornemmer at du gerne vil have, at vi fortsat forsøger, at finde et nyt hjem til dem mere lokalt?.  Men kan vi aftale, at hvis det ikke er lykkes for os inden september, så kommer de til dig i Nordsjælland?


Kh

Det er helt op til jer, om I vil fortsætte med at lede efter et nyt hjem til de tre hønsepiger mere lokalt. Jeg lover, at der vil være ny-redte hønsesenge klar, hvis I vælger, at de skal flytte hertil.

Min flok består af 11 høner og min hane, Strømpesok. Strømpeflokken lever frit i en gammel have og har et stort hønsehus at sove og lægge æg i. En stor del af hønerne er kommet hertil som enlige stakler, der akut har haft brug for sygebehandling eller har stået alene efter et ræveangreb på deres tidligere hønsefamilie. Det er en harmonisk og rolig flok, som ledes af min utrolig dygtige og empatiske hane, Strømpesok. Om små 3 uger kan vi fejre Strømpes 10 års fødselsdag - han ligner stadig en ung hane og er frisk, rask og stærk.

I kan se billeder af mine hønseforhold i forum galleriet. Der er ikke lagt nye billeder ind de sidste år, men leveforholdene er de samme og flere af hønsene lever endnu.

PS - man skal ikke selv have penge med til mad og husly, når man flytter ind i Strømpefamilien.
« Senest Redigeret: 26 Juni , 2022, 05:54 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Heidi Hønsemor

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Svar #4 Dato: 26 Juni , 2022, 16:41 »
Dit tilbud har gjort mig meget lykkelig 😃 - ved slet ikke hvordan jeg skal takke dig. Jeg er så glad for at have fundet, ikke bare en fantastisk løsning for Irma, Johanne og Emma, men oven i købet et virkeligt drømmescenarie, jeg end ikke havde turdet håbe på. Strømpen og hans piger ser ud til at have det så dejligt hos dig, og jeg er sikker på at vores tre vil få det mindst ligeså godt i strømpeflokken som jeg håber de har her hos os. Mange, mange tak - det har virkelig lettet mit hjerte 🙏

Du skal lige vide at Johanne (moderen til de andre to) halter lidt forskelligt på det ene ben (tror det er afhængigt af vejret). Dyrlægen mener, at det kan være gigt. Håber ikke det er et problem?

Min email er pennyperto@gmail.com (siden jeg skiftede navn fra Heidi til Penny) og mit tlf nr er 23358870. Tænker det måske er lidt lettere at aftale logistikken på mail eller tlf?

Kh
Hun er lige så meget ‘med’ som de andre to, (og er fortsat lederen i gruppen), så vi har vurderet det forsvarligt, at hun har beholdt sit liv, så længe det ikke forhindrer hende i at deltage i vandringer eller fodringer

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: 3 søde sussex høns søger nyt hjem mod godtgørelse
« Svar #5 Dato: 26 Juni , 2022, 20:12 »
Det gør mig glad, hvis du er tryg ved at overlade ansvaret for Emma, Johanne og Irma til  Strømpeflokken og mig.

Strømpe er fantastisk dygtig til og erfaren i at tage blidt imod nye piger. Selv enlige høner bliver lynhurtig accepteret af alle i flokken, så der vil ikke vente de 3 nogen ubehagelig velkomst-komitè.

Jeg har gennem årene haft flere handicappede og behandlingskrævende høner i flokken, så Johannes halten og mulige gigt er ikke noget problem. Om vinteren sover Strømpeflokken i øvrigt på el-varmetæpper og har en terrassevarmer i drivhuset, som er deres foretrukne vinter-dagligstue.
Jeg kan diagnosticere og behandle de fleste hønsesygdomme og ved tvivl har jeg en dygtig dyrlæge tilknyttet.

Jeg har lagt dit telefonnummer ind og sender dig en mail i morgen, så vi kan få etableret kontakt. 
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14