Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Aflukke i voliere, eller et aflukket område i garagen?  (Læst 1296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Saraju

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Vi købte for 4 år siden hus med KÆMPE voilieret bygninger. vi snakker nok 70/80 m2 nu er der nok det 40 tilbage efter vi måtte rive en god del ned pga. skimmel og råd.
Det er genialt lækkert med støbt sokkel, og god sandjord og alm jord, og 2 træer. Det er tætnet med blikplader på 2 sider, og vi har yderligere lavet et rum på 2,5m2 til vores kyllinger 3 uger, hvor der er lukket af på alle sider og der er tætnet fra loftet.
Denne del af volieret er bygget udfra vores garage, hvor der er et rum på nok 10m2 som engang har været til høns, dog er hullet ud til muret til. ikke meget men der skal nok bankes en god del.

Nu tænker jeg så hvad jeg skal gøre nu? For jeg har en fornemmelse af at der skal en del arbejde til før at det bliver ordenligt tæt til vinterens kulde og vind. Har sat i det rum vi har lavet i "halvblæst" med et sterinlys i ca. 40 cm højde, og det blafrer ikke.
Men hvad ville i anbefale ind i garagen, eller tætne volieret? Det skal hurtigt nævnes at hele volieret har tag på, ikke helt tæt, men et nyt tag er ikke dyrt.

Vi prøver det delvist lidt for sjov, har aldrig haft høns før og min viden kommer fra hjemmesider og en snak med bonden hvor vi hentede kyllinger. Men allerede første dag lavede vi ændringer pga. et dødsfald. Havde fået at vide de nok selv skulle søge ind i "huset" når der blev mørkt, men det gjorde de ikke, så tror den havde fået for meget træk. (måske den bare havde været stresset, da vovsen var meget nysgerig. bliver de let stressede?) da de havde lagt sig helt ude ved de vægge uden læ. Nu er der snart gået en uge, og de sidste har det dejligt (tror jeg) i deres kasser foret med halm. 

Elsker at gå ud til kyllerne og høre dem pippe, sidde og kigge på dem, bare nyde roen og pippen. De kommer faktisk hen mod mig nu, nok fordi de forbinder mig med mad nu.

Har 6 playmoth rock, 2 orpington og 1 Australorps.
De får kyllingefoder (tårn), vand (i tårn) og græsafklip, lidt rest grøntsager fra køkkenet (ingen kartofler)  og der er en skål med knuste østers skaller. Masser af tørt jord og sand de kan bade i. (Er der noget jeg glemmer?)