Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Interval udrugning"  (Læst 2507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
"Interval udrugning"
« Dato: 03 Juli , 2013, 18:43 »
Udrugning med forhindringer.
Rugemaskinen gik i stykker d. 22-6. Temp. var nede på 32, så jeg lagde en varmepude over for at holde dem varme, til den anden maskine var blevet varm. Den svinger meget i temp, så vi reparerede den anden, der skulle nyindstilles. Den nye ventilator fandt manden i en gammel lastbil.  /o
Så var alt fryd og gammen, eller? To dage efter var der strømafbrydelse, så æggene mærkedes helt kolde. Det var elværket, der skulle lave noget. Man er vel optimist, så vi fortsatte udrugningen. Det skete igen et par dage efter.  >:(
Så var det lige før, at jeg mistede modet, men vi var jo så tæt på, at det var forsøget værd.
Så skete miraklet. Den første kylling kom på dagen og så kom der flere til de næste to dage.   ;D
Det var kun en trediedel af æggene, men alligevel flot på de betingelser.  Kyllingerne er runde og sunde, og spiser til de bliver skæve.  :)

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: "Interval udrugning"
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2013, 13:54 »
Det lyder dejligt, så har vi da noget at håbe på når strømmen går! ;D

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: "Interval udrugning"
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2013, 17:10 »
 :) Ja, ingen grund til at give op. Det kan højst gå galt.  ;)

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: "Interval udrugning"
« Svar #3 Dato: 05 Juli , 2013, 18:07 »
ja de kan tåle de utroligste ting de kære fjer.

jeg har i går klækket et par kyllinger uden en eneste dråbe vand i maskinen.

jeg er ved at ruge fasanæg, og havde lidt glemt at holde øje med hvornår de 4 hønseæg der var med skulle klække (havde styr på de  andre  ;D)

maskinen var så løbet helt tør for vand og det pippede voldsomt derfra. 1 kylle var kommet ud af æget, som stadig lå mellem skillerummene.

ret godt klaret vil jeg sige, uden fugt og mast inde  :)

jeg hældte efterfølgende vand på maskinen og alle 4 er nu ude. der var på det tidspunkt stjerne på 2 æg mere.

har prøvet et par gange med andeæg at anden er kommet fra reden mere end 1 døgn, få dage før klækning. og alligevel kom der ællinger ud.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: "Interval udrugning"
« Svar #4 Dato: 18 Juli , 2013, 14:18 »
Jeg kan altså ikke finde ud af at sætte fotos ind, ellers ville jeg have vist Jer "klumperne". Det kan høres, når de lander efter flyveøvelserne. De æder døgnet rundt og er meget tillidsfulde.
Manden mener, at de kan klare sig helt uden varme nu, mens jeg mener, de skal have lidt om natten. De er 16 dage.
Jeg må indrømme, at jeg er hårdt ramt af pip og mere skruk end nogen høne. :laugh: