Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gummistøvler, der holder?  (Læst 13382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vad

  • Bruger
  • Indlæg: 60
    • Vovseriet
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #15 Dato: 09 Oktober , 2012, 17:30 »
Har et par Viking røjsere som har holdt i 17 år, og de er ikke møre endnu. Tror de kostede 300 kr dengang i fortiden  ;)
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #16 Dato: 09 Oktober , 2012, 20:25 »
mens jeg sejlede brugte jeg altid viking støvler. De kunne sku holde.Dog skal det så lige siges at på den stål trawler jeg var med, brugte vi enten ocean waders eller de billigste gummistøvler fra esbjerg fiskernes indkøbscentral, da de var de eneste der kunne stå ordentlig fast på jern dækket omend de ikke holdte så godt
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #17 Dato: 10 Oktober , 2012, 07:58 »
Tak for alle tips, jeg kommer i tanke om, at de Nora-gummistøvler, jeg 2 gange har haft med fra arbejde på mejeri, var noget af det bedste, så dem vil jeg prøve igen. Heller ikke specielt dyre, hvad jeg kan se på nettet.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #18 Dato: 10 Oktober , 2012, 08:00 »
Inspireret af denne tråd, har jeg hermed bestilt et par Viking gummirøjsere på nettet. Jeg køber ellers ikke fodtøj uden at prøve det, men støvlerne kan byttes hvis jeg ikke kan passe dem. Nu må vi se. Glæder mig helt til at få nye støvler (der skal ikke så meget til). *o

http://eshoes.dk/shop/viking-triumph-gummistoevler-24812p.html
« Senest Redigeret: 10 Oktober , 2012, 08:34 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #19 Dato: 16 Oktober , 2012, 17:46 »
Det må jeg sige. Jeg er imponeret. Jeg bestilte gummistøvlerne torsdag og fredag lå der en pakke foran hoveddøren /o. Støvlerne var desværre for små, men de kunne byttes på deres lager i Herlev. Det gjorde jeg i dag, og sikken' service jeg fik, og jeg gik glad derfra med et par nye gummistøvler. De er allerede blevet møget til i hønsegården, og de føles rigtig goe' ;D.

P.S. Jeg fik også et par højhælede sandaler med 10 cm høj hæl med posten i dag, men nix, den går ikke. De må retur. Jeg er bedre i gummistøvler end stiletter (men sikken udsigt der var deroppe fra, mens jeg prøvede sandalerne *f).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lundy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #20 Dato: 16 Oktober , 2012, 21:36 »
Håber, du har held med dine viking støvler, Tanja... Mine holder knap en sæson... Og desværre er sko-manden i Ejby af den krakilske slags, så sidst måtte jeg true med forbrugerklagenævnet for at få dem byttet...;)
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #21 Dato: 17 Oktober , 2012, 07:08 »
Håber, du har held med dine viking støvler, Tanja... Mine holder knap en sæson... Og desværre er sko-manden i Ejby af den krakilske slags, så sidst måtte jeg true med forbrugerklagenævnet for at få dem byttet...;)
Øv, det lyder ikke godt :o. Håber mine holder mere end en sæson da. De er jo ikke ligefrem billige. Jeg har ledt efter det mærke jeg havde sidst, et billigmærke der hedder "Captains", men jeg kan kun finde dem brugte som børnestøvler. Jeg mener jeg købte dem i Bilka for ca. 130 kr. for ca. 5-6 år siden, og det er først i år, at der er gået hul i dem.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #22 Dato: 17 Oktober , 2012, 07:46 »
Vi håber, at røjserne er holdbare - hvad skulle du dog også oppe på stylter Tanja?

Jeg har altid været rigtig god til at gå i stilletter gerne 10-12 cm til hverdag. Da jeg så for 5 år siden brækkede mit ben, og ikke kunne gå i høje sko i 3 måneder, var det meget, meget svært at lære igen...så stilletter er ikke bare noget man kan fra første dag.

Inspireret af din tråd - kiggede jeg også rundt på gummistøvler i sidste uge, og kom til at købe et par Esprit :o av, av, av...de er så fine, at jeg ikke aner, hvad jeg skal bruge dem til....de er i hvert fald ikke til gåture med den plettede eller hønsehygge i haven...og jeg har jo i forvejen mine IJ støvler til bybrug.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #23 Dato: 24 Oktober , 2012, 21:52 »
Er jeg den eneste som ønsker at se Tanja i øjenene når man snakker med hende..:) derfor høje hæle til Tanja

ej må nok heller gå i seng nu

mvh Jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #24 Dato: 25 Oktober , 2012, 06:51 »
Er jeg den eneste som ønsker at se Tanja i øjenene når man snakker med hende..:) derfor høje hæle til Tanja

ej må nok heller gå i seng nu

mvh Jens
*f Måske skulle jeg se efter højhælede gummiestøvler? *g

Jeg har faktisk fundet mine "Captains" støvler. De hedder nu noget andet, men er samme model som før. De koster 229 kr. i PAW Sko, og jeg må jo indrømme, at de er langt bedre til mig end de dyre, fine Viking støvler. Viking sidder godt på foden, men de er tunge og svære at få af og på. Jeg fik vabler i hælene da jeg gik i skoven med dem. De lidt kortere og løsere støvler er lette, og er glimrende, til mig i hvert fald, at have på når jeg går lange ture. Ergo= Viking støvlerne bliver til fint brug og når der er meget sne, fordi de er høje i skaftet og de billige bliver mine hverdags/vandre gummistøvler.

Inspireret af din tråd - kiggede jeg også rundt på gummistøvler i sidste uge, og kom til at købe et par Esprit :o av, av, av...de er så fine, at jeg ikke aner, hvad jeg skal bruge dem til....de er i hvert fald ikke til gåture med den plettede eller hønsehygge i haven...og jeg har jo i forvejen mine IJ støvler til bybrug.
Jeg har også kigget hos Esprit, men jeg kom jo så til at købe de der sandaler i stedet for gummistøvler ::). De ER leveret tilbage!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #25 Dato: 25 Oktober , 2012, 11:32 »
Vi har været meget glade for dunlop purofort gummistøvler her hjemme :)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården