Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: brrrr det er koldt  (Læst 4123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
brrrr det er koldt
« Dato: 30 November , 2023, 10:55 »
brrrr helt ned til minus 12 grader siden i går aftes og stadigvæk nu her. Men der er heldigvis også noget positivt ved det. Meget af det utøj der måtte være ved gokkerne bliver slået ihjel og også noget positivt til mig selv for jeg får masser af motion i de her dage, jeg render dernede hele tiden og skifter vand for gokkerne. Så behøver jeg ikke tænke på at rende i motionscenter. Hvor meget frost er der rundt omkring ved jer andre?
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 936
Sv: brrrr det er koldt
« Svar #1 Dato: 30 November , 2023, 19:25 »
jov der er noget, men ikke helt så meget som du har.
Men frossen vand, det kender jeg - og hønsene.
Håber det snart vil blive varmere, og det skulle der så blive i den kommende uge.
jeg skal lige ha fjernet et kæmpe træ, der væltede i forgårs ud over en nabos mark, mens jorden er til at køre på uden at ødelægge den med dybe spor efter dæk.
så hønsene må . . . . od det gør de.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: brrrr det er koldt
« Svar #2 Dato: 30 November , 2023, 21:57 »
ja jeg må indrømme lidt varme kan vi nu godt lide. Er det i en storm det træ er væltet
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 936
Sv: brrrr det er koldt
« Svar #3 Dato: 30 November , 2023, 22:28 »
måske, det er jeg ikke helt sikker på. Min have - 3 ha - og en fold på 5,7 ha består af mange mange gamle store træer. I 19 år er der hvert år vældet træer. I foråret 23 fik vi fældet hvad der blev til 953 m3 flis, det tyndede ud som bare pokker.
Alligevel er der åbenbart stadig - blandt de gamle kolosser - stadig dem der vælter. Da vi havde den kraftige storm fra øst segnede vort flotte piletræ i haven. Det var det sidste prægtige træ i haven, øv øv. det er /var nok nær de 90 år- der er dog stadig en stamme på 5 - 6 m som forhåbentlig vil skyde til næste år og danne en smuk ny krone.
Den poppel der nu har lagt sig, stod i en fold på engen. Der er stadig en stamme tilbage, men den kommer nok også på et tidspunkt, ak ja, intet varer evigt  ;)