Patricia det er sårskorper. Lusene sidder i huden og gnaver sig frem, de stikker ikke som f.eks lopper.
Når der er tilpas mange små bid et sted, begynder huden at væske og danne sårskorpe og huden irriteres vældig meget.
Jeg har set høns se sådan ud. Sidste sommer købte jeg tre super flotte agerhønefarvede orper (se dem i mit galleri evt). De kom fra flotte, flotte forhold og så rigtig godt ud - udefra.
Lært af bitter erfaring tog jeg dem ud af kassen én efter én og de ser ud som du beskriver:
Orange lus over alt. På fjerene omkring kloakken er der fyldt med klumper af askeagtige æg og huden er rød, irriteret og med disse flager mange steder. Da jeg piller dem af kan jeg se det er væskende sårskorper.
Jeg behandler efter alle kunstens regler og fjerner sårskorper. Mine var ikke i bad, men det er nok en god ide hvis skorperne skal af, uden af det gør for ondt eller bløder.
Jeg tog noget madolie på fingrene og masserede dette ned i den tørre og irriterede hud og det + lusenes død virkede hurtigt!
Godt du fik opdaget det Patricia Det er et lille vink også til vi andre om at få vendt bunden i vejret på vore fjervenner, tjekket og behandlet!!
Jeg er i øvrigt enormt spændt, for du har jo brugt to af disse produkter med pyrethrin (Chockspray og Uhyreshampoo) som vi er i gang med at undersøge - det er jo enormt spændende at se om de virker
Tak fordi du vil dele dette med os