Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Eventyret om maranerne.  (Læst 16351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #30 Dato: 23 Maj , 2010, 23:20 »
Uha.... Hvad kan du alternativt bruge ??

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #31 Dato: 24 Maj , 2010, 08:22 »
Jeg har en varmepære, den må du gerne komme og låne, Mikkel. Alternativt kan du bruge en arkitektlampe med en almindelig (ikke spare) pære indtil du får fat i en anden pære.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #32 Dato: 24 Maj , 2010, 10:20 »
Har fundet ud af problemet. Jeg havde placeret dem i en murebalje, og da den ikke er så stor, og lampe så fylder relativ meget i forhold til, så var det svært at styre, men nu er de kommet på gulvet, og nu er temperaturen bedre. Den ligger mellem 29-32 grader, hvilket vist er fint :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #33 Dato: 24 Maj , 2010, 20:54 »
Den lille der var ved at klække igår overlevede, og jeg var oppe at hente den idag, skønt! Så nu går der fjorten under lampen! :D

Som om det ikke er nok, så kunne jeg ikke finde min silkehøne, som jeg igennem flere uger har forsøgt at tvinge skruk. Jeg ledte og ledte, men hun lå så i reden på 8 æg, så hun får lige lov at ligge et par dage, så får hun tusket kyllingerne under sig :D Jeg har en teori om at det kan være lyden af kyllinger der hat fået hende skruk. Min ene maranhøne er nemlig også begyndt at sige skruklyde efter at de er kommet.

Så skal i også lige have en lille sjov historie!
Jeg ville for sjov prøve at vise kyllingerne til hønsene igår, og de var da også vældig interesserede i dem alle sammen. Til sidst fik jeg den tossede idé at min vildtfarvede silke der har en kylling på 8 uger måske ville syntes om dem, så jeg satte en meget utilfreds lille skånsk kylling på gulvet i hønsehuset. Lukkede alle andre end hønen og dens kylling ude og puffede så den lille nye hen til hende. Først troede hun at jeg var åndsvag og gik væk fra den, men da den blev ved med at skrige gik hun til sidst hen og lagde sig på gulvet ved siden af den og prøvede at få den ind under sig. Kyllingen opfattede det da også og krøb ind i varmen, så der lå hun med den lille og den store kylling. Fedt tænkte jeg og hentede fire mere, men da blev det for meget for den kære høne, som nægtede at tage flere end den ene ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #34 Dato: 26 Maj , 2010, 07:58 »
Silken har nu taget de syv kyllinger til sig, som jeg har givet hende. Resten vil blive tilført stille og roligt..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #35 Dato: 26 Maj , 2010, 08:00 »
Super  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #36 Dato: 26 Maj , 2010, 18:50 »
Nu ligger hun ved siden af varmelampen med fjorten kyllinger. Hun er dog lidt deprimeret over at hun kun selv passer de tre kyllinger. De sidste 11 er mest under lampen, de kan jo ikke helt forstå at det er hende de skal kravle ind under. De er dog begyndt at reagere på hendes kald, så det går da fremad. Hun afviser dem heller ikke mere, men er heller ikke helt tilfreds! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #37 Dato: 26 Maj , 2010, 21:47 »
SOLSSTRÅLEHISTORIE  *o
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #38 Dato: 26 Maj , 2010, 22:01 »
Det er det samme her . Min skruk mutter har også adopteret 15 kyllinger. Jeg har lige som dig Mikkel sat en varmelampe op som suplement.
Jeg måtte desværre aflive spagat kyllingen igår aftes. Det gik ikke med piperensere.
Rugemaskinen kører faktisk endnu ! Der var jo en på vej ud som jeg kom til at hjælpe til døde.....  <W <W

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #39 Dato: 04 Juni , 2010, 17:56 »
Så har de små kyllinger rendt rundt i snart fjorten dage ;)

Har idag i forbindelse med rengøring hos dem undersøgt med kønnene og med farvevarianten om at gøre! Det ser ikke alt for lovende ud!

Der er helt sikker kun tre belgiske kyllinger. De syv andre er danske, skuffelse, men jeg viste jo at det lå cirka sådan!  Har så fundet ud af at de ekstra jeg talte med før fordi de var mørke var maran høner, bare i den anden farvevarietet. Det betyder imidlertiddig at der så ved de gråstribede er denne fordeling:
4.3.. surt show, men okay ;)

Jeg har undersøgt de tre belgiske i hoved og r*v! Jeg håber at jeg tager fejl, for det ser ud til at der af dem bliver 2.1 eller 3.0! :( :(

Ved blomsterne ser det så ud til at der bliver 3.1, men igen så er jeg meget usikker på både de belgiske og de skånske.. Til gengæld er der blå kyllinger mellem de skånske, men det hører jo hjemme på en anden tråd end denne :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Eventyret om maranerne.
« Svar #40 Dato: 04 Juni , 2010, 20:11 »
I får lige et par billeder af maran kyllerne  ;)

Belysningen skifter lidt...