Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: lidt hjælp til vores kyllinger.....og deres ejer...  (Læst 201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline connie1

  • Bruger
  • Indlæg: 69
lidt hjælp til vores kyllinger.....og deres ejer...
« Dato: 03 April , 2010, 15:01 »


Hej alle   


Sidst var i så søde at hjælpe, så jeg prøver igen...


Nu har vi fået vores små kyller ( ja min mand er købmand, og hvad gør han???  Han kommer da  hjem med 35 små søde kyllinger- selv om vi "kun" skulle have 20 stk... Men okay han fik dem til samme pris som for 20 stk)  (har solgt de 15 igen til afhentning om 10 dage)
Og vores piger er helt vilde med dem.

Nu er de 5 dage gamle, og går på vores badeværelse i store plastikkasser med aviser, sand, varmelampe, vand, mad osv.. Men er nu begyndt at hoppe/ "flyve" over i nabo kassen( ikke at de andre får noget de ikke får, men der er måske mere hyggeligt.. ha ha )

Men ville nu høre om man kan flytte dem forsvarligt i hønsehuset nu under varmelampe???


Kan man se hvad der er høner og haner på så tidligt et tidspunkt?

Nogle af de lysebrune har en mørkebrun stribe ned af ryggen - Er det haner????
En af de søde lysegule Izaer har fået fjer på vingerne- men de er gule med sorte striber- det er den eneste som ser sådan ud, nogen fornuftig forklaring? høne eller hane????

Det er kyllinger af Iza brown, brune landhøns og plumouth rock  :-)



På forhånd tak for hjælpen  Connie

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: lidt hjælp til vores kyllinger.....og deres ejer...
« Svar #1 Dato: 03 April , 2010, 15:59 »
Det ville hjælpe med billeder, Connie.
Jeg ved ikke om nogle af de pågældende racer er kønsvisende. Men det er der sikkert andre, der gør.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk