Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forår  (Læst 549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Forår
« Dato: 01 Marts , 2008, 08:50 »
Nej hvor jeg glæder mig til forårs komme, med alt hvad det kan byde på.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Forår
« Svar #1 Dato: 01 Marts , 2008, 10:32 »
Hej


Igår eftermiddags gik det da helt galt for det skovduepar som holder til omkring min have, de var begynd at bygge rede og fløj hele dagen med små grene, men da klokken var 15 gik det hele til i et vindstød og alle grenen faldt til jorden, 5 minutter efter, ja så forsatte de gudhjælpe mig samme sted igen. Så der ergået forår i det.

Tommy

Offline Maja Møller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
  • Og så en snegl
Sv: Forår
« Svar #2 Dato: 01 Marts , 2008, 15:53 »
Ja, jeg har de sidste par dage set viber og min kollega har hørt lærken  :o, så det er vist lige om hjørnet, selvom det virker lige tidligt nok...! Man skulle egentlig tro at det er efterår, sådan som det stormer udenfor lige nu...
Venlig hilsen Maja

2 skønne tvillingepiger 7 år, den skønneste mand, 1 gårdmis, 1 Brahma Hane, 1 Brahma høne, 1 Brahma/Faverolles høne, 5 røde æglæggere.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forår
« Svar #3 Dato: 01 Marts , 2008, 15:56 »
Gæssene er landet på de store marker på Stevns, og fortsætter sikkert om et par dage nordpå
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Forår
« Svar #4 Dato: 01 Marts , 2008, 21:05 »
Jeg har også set store flokke af gæs omkring Køge Ås  :) Desuden er blomsterknopperne allerede helt store og bristefærdige på mit espalierede pæretræ - det har jeg godt nok aldrig før set så tidligt  :o Jeg bliver nu lidt bekymret for, om der nu kommer frost senere på ugen  <J
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Hanne

  • Gæst
Sv: Forår
« Svar #5 Dato: 02 Marts , 2008, 08:15 »
Jeg ved godt dette er en hyggetråD, og det er ikke for at spolere tanken om det dejlige forår, men jeg er sørme så bekymret over vejtet og klimaændringerne.

I nat stormede det så dørene inden i huset klaprede og katten miavede som en ulv - det var bare så uhyggeligt.

i haven står mit kæmpe mirabelletræ, som normalt plejer at blomstre omkring 1. maj, med bristefærdige knopper. Da min søn blev født 3. maj, stod han i barnevognen under det træ mens det var i fuldt flor.

Det springer tidligere og tidligere ud for hvert år. Ja det skræmmer mig sammen med alle disse meldinger om smeltet is på Grøndland.

Men ellers ja foråret er på vej, det kan mærkes på lyset og luften og lysten til at komme ud!!



Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Forår
« Svar #6 Dato: 02 Marts , 2008, 08:28 »
@ Hanne....

Jeg deler absolut din bekymring - det er noget mærkeligt noget og det er ikke til helt at overskue konsekvenserne  :( Det gør det heller ikke nemmere, at "eksperterne" er uenige  ??? Og ja stormen i går var uhyggelig - det har nok været noget værre hos jer i det jyske, meeen der var godt nok også piv på her.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Forår
« Svar #7 Dato: 02 Marts , 2008, 16:01 »
Ja man kan godt blive lidt urolig over de ændringer i klimaet, jeg har 1 tulipan i knop, hvor andre er kun lige på vej op.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Forår
« Svar #8 Dato: 02 Marts , 2008, 16:41 »
Jeg har lige været ude med hundene, og så jeg hyldetræer der er så langt fremme, at jeg kan se hvilke knopper der får blomst og hvilke der kun får blade. Det er bare for vildt. Og fra på tirsdag lover de igen et par minus grader om natten - ØV >:(
Gad vide om det hele går til så??

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Forår
« Svar #9 Dato: 02 Marts , 2008, 21:55 »
Det er desværre ofte sådan, at med så mild en vinter, og det hele står tidligt i flor, da skal der ikke megen frost til, for at der ødelægger en del, på både blomster, og ikke mindst visse frugttræer.
Lad os håbe, det ikke sker.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.