Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hverken høns eller hønsehund  (Læst 1763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #15 Dato: 18 Februar , 2008, 02:47 »
Tommy - Hvor det dog en skøn himmel du har fanget på dit billede. Har du selv farvelagt den- eller hva  :D

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #16 Dato: 18 Februar , 2008, 09:04 »
@Jette, jo, han hører til de langlemmede, det gør vores anden gårdhund også, han har nærmest facon som en minilabrador. På billedet gemmer han dog sin lange næse i Lukas' yndlingsben, det var ikke populært, men da Lukas er en meget blød hund, gav det ikke ballade..
Det næste billede er Felix ved at spise A-38 sammen med en af de 3 katte, der også bor indendøre. Det er ikke Felix, der er en undermåler, men snarere katten, der en overmåler.. Han er med god grund opkaldt efter en orangutan.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #17 Dato: 18 Februar , 2008, 12:39 »
Sjovt at I kan have katte sammen med hunde. Det må være fordi hunden har været vant til det fra lille.

Zena tror at katte er sat her på jord for at JAGES af den!!

Rigtig flot kat. Sådan en rød mis vil jeg også gerne have den dag Zena ikke er mere.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #18 Dato: 18 Februar , 2008, 12:53 »
Ja Tommy.
Du har ret gråspurve er nu et særsyn. <J Her er næsten kun skovspurve. Dukker en gråspurv op er det helt specielt!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #19 Dato: 18 Februar , 2008, 19:32 »
Børge! Jeg føler mig lige fristet til at vise dig den lille hest når den er toptunet, der er virkelig tale om en meget stor motor,,,, Jeg kan dog berolige alle med at den er lige så sød som den er stor. <.
Når man skal ride ham bruger vi en tretrins trappestige med platform, men det er ikke fordi man ikke kan komme op, men fordi det er uhensigtsmæssigt at hænge på siden af hesten , mens man får numsen op, fra trappen kan man glide lige over på ham, så han ikke skal bære eks.vis min mands vægt i den ene bøjle.
Men de passer da godt sammen.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Hanne

  • Gæst
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #20 Dato: 18 Februar , 2008, 20:55 »
Det er da bare et dejligt billed - ja alle dem i har sat ind!!! <.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #21 Dato: 18 Februar , 2008, 21:08 »
Det går fint med hund og kat. Vi fik den første hund for snart 2 år siden, da de 2 ældste inde-katte var et års tid, men udekattene på dengang 4 år accepterede også hurtigt hunden. Katten på billedet kom til som killing, da Hund 1 var ca. ½ år, og der var heller ingen problemer. Når de skal leve under samme tag og være tæt på hinanden, lærer de hurtigt at acceptere vilkårene. Men vi har også en husorden, der hedder hundefrit på 1. sal og i rum med trægulv, så der har kattene et fristed.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #22 Dato: 18 Februar , 2008, 22:16 »
@ Kim

Jeg har selv fanget dem og de er ikke farvelagt, det er den rene og skære virkelighed.

Tommy

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #23 Dato: 18 Februar , 2008, 23:45 »
Sjovt at I kan have katte sammen med hunde. Det må være fordi hunden har været vant til det fra lille.

Da jeg mødte manden i mit liv havde han en dræber. En hund der blot skulle lugte en kat, så var han på jagt. Og! Ja, jeg flyttede ind med 4 persere og så måtte Bamse jo bare vænne sig til dem.

Og det gjorde han så. Bamse var en meget viril hanhund med selvtilliden i orden, så det var ikke lutter søde ord. Men Bamse fandt ud af at de var forbudt at tygge i.

Så jo de kan sagtens lære det, men det er ikke nok med "det må du ikke".
Hilsen Susanne

Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #24 Dato: 19 Februar , 2008, 08:19 »
Her er min farlige fjordhest, som er ved at dø af grin, fordi hun åbnede lågen og brød ind i foderrummet. Hønsene øver sig i at ride på hende (taget med mobil).
Brita

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #25 Dato: 19 Februar , 2008, 09:30 »


 Så jo de kan sagtens lære det, men det er ikke nok med "det må du ikke".
[/quote]

Hvad skal der så til?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hverken høns eller hønsehund
« Svar #26 Dato: 19 Februar , 2008, 10:17 »
@Jette: Meget konsekvens, endnu mere tålmodighed og kærlighed..
Faktisk synes jeg, vi har mere fred i huset nu, med hvalp, hvor jeg endelig fandt et nyt hjem til den hunkat, der hadede både de andre katte og os mennesker. Hendes eneste ven var faktisk - hunden!
 ???
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)