Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlige dyr fra mand i Nyborg  (Læst 5774 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #90 Dato: 19 Oktober , 2013, 14:42 »
Han er også kommet i G&G nu ikke med navnet Ravnen men Ravnhild.  ;D
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #92 Dato: 19 Oktober , 2013, 16:04 »
Er der nogen som ved om det er ulovligt at vaccinere hønsene, uden at have taget et medicinkursus(Eller et hvis antal år indenfor landbrugs branchen)?

Han vaccinere dem selv, og jeg tvivler stærkt på at han må. Jeg er dog ikke sikker i min sag da jeg ikke kan huske hvad der blev sagt til kurset  :angel:.

Hvis ikke man ser han vaccinerer dem,er det jo en påstand man ikke kan regne med.Når en "mand" som ham , kun sælger dyr som en kold forretning,så tror jeg ikke på at han smider penge ud til vaccine.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #93 Dato: 19 Oktober , 2013, 22:02 »
Jeg fandt en annonce i dag på DBA, med et billede der plejer at blive brugt af Nyborg manden. Der står også i en af annoncerne at racehønsene sælges pga flytning.  :P

Her et link
http://www.dba.dk/hoens-10-stk-hoens-maran/id-1004026894/

Han er også kommet i G&G nu ikke med navnet Ravnen men Ravnhild.

Et link
http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fjerkrae/hons/annonce/20973841-maran-hoenniker

De annoncer virker under alle omstændigheder luskede. Adressen er ifølge dba Engholmsvej 6 i Bredsten - men den vej findes slet ikke dér. Det kunne være sjovt at ringe på nummeret og høre, hvordan man finder frem til en ikke-eksisterende adresse ... men han er måske ved at flytte til Nyborg!
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #94 Dato: 20 Oktober , 2013, 09:31 »
Jeg gætter på at han er en dårlig staver og mener Engelsholmsvej, det passer bedre på de kanter.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tantelaila

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 103
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #95 Dato: 20 Oktober , 2013, 09:51 »
Da jeg købte ved ham, havde han også opgivet forkert adresse. Han bortforklarede det med at han ikke selv havde oprettet annoncen.
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort


2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Anne Ranch

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #96 Dato: 22 Oktober , 2013, 12:34 »
Købte i 2012 2 dværgsilker af en hønsesælger ved Skibby på Sjælland. Han havde lige fået den flok hjem dagen før. Dagen efter jeg hentede de 2, iøvrigt meget pæne silker rent standardmæssigt, blev hønen syg med symptomer der lignede ILT. Ham jeg købte af var ik til at hugge i, og jeg sendte hønen, i samråd med min dyrlæge, til Århus for obduktion, da mistanke om ILT skal meldes. Ikke ILT heldigvis. Senere viste det sig, at ham jeg købte af, købte høns fra ham i Nyborg (hentede ved motorvejen)
Andre har samme historie om syge høns fra ham på Sjælland i tiden efter mit køb i 2012.
Mon han ik er blevet klogere nu? Han var med til at bygge hønsehus og sælge høns til programmet "Frihuset"
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Tantelaila

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 103
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #97 Dato: 22 Oktober , 2013, 15:51 »
Jeg er ked af at jeg har handlet et sådan sted, men var i god tro, dyrene var ikke billige, og jeg vidste ikke bedre!
Men det er jo netop sådan en som mig, der gør at han kan blive ved.
Det virker umuligt at få ham stoppet. Og nå ud til hans mulige købere, virker endnu mere besværligt.
Det eneste man kan håbe, tror jeg, er at budskabet er herinde, og at man fortæller andre der går i hønseholds tanker, at det ikke er der man skal handle.
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort


2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #98 Dato: 22 Oktober , 2013, 16:11 »
Kan langt hen i den her diskussion så ikke forstå, at folk ikke sætter sig mere ind i tingene, når det er levende dyr de vil købe??? Om det er høns eller hunde, så findes der jo afskyelige sælgere, der er helt skruppelløse, men man man altså også godt bruge lidt tid og kræfter selv, inden man anskaffer sig dyrene. Så kunne de fleste dårlige handler undgås. Men nu må vi så bare sprede budskabet til alle vi kender, der vil starte et nyt fjerkræhold op. Hvis disse skumle individer ingen kunder får, så må det vel holde op før eller siden.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #99 Dato: 23 Oktober , 2013, 20:48 »
Jeg gætter på at han er en dårlig staver og mener Engelsholmsvej, det passer bedre på de kanter.

Fantastisk - det er en højskole, der ligger på den adresse. Han er nok på kursus i fjerkræhold for begyndere. ;D
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #100 Dato: 24 Oktober , 2013, 12:52 »
@Henriette Hall
det er desvære reglen end undtagelsen at folk tit laver "impulskøb" når det handler om dyr.
er selv tidligere akvarist og her har jeg aldrig hørt om folk der har sat sig ind i hvordan man holder dette bassin med disse fisk.
nok lidt det samme med høns men der tror jeg alligevel man sætter sig lidt mere ind i dyrets behov men ikke hvordan det holdes.
og igen folk som køber dyr til gave til en anden... det skriger jo til himlen!!!
folk der ser et dyr under kummelige forhold her hjemme eller i udlandet pludselig sætter de egne behov over dyrets dvs. Jeg skal rede verden genet træder ikræft. og man vil partout "hjælpe" dyret fra en evt. aflivning da man misforstået mener det er bedre at leve end dø.
Det er desvære nok trenden at man ser på egne behov først og ikke dyrets derfor har disse "dyre"handlere frit spil
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tantelaila

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 103
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #101 Dato: 24 Oktober , 2013, 13:19 »
Min erfaring med det her forum, er heldigvis at man også kan få hjælp efter man har købt. Jeg har haft høns i mange år, og de har det alle sammen godt her. Så jeg vil bestemt ikke redes under den kam, at man ikke har sat sig ind i hvad man har med at gøre. Har tit købt fjerkræ på dba, uden problemer.
Og det har jeg jo sådan set også denne gang, bortset fra den høne der døde efter et halvt år. Jeg kan da trøste mig med at de dyr jeg har købt har et godt hønseliv!
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort


2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Frederik D. Almar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 40
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #102 Dato: 02 August , 2014, 01:52 »
http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fjerkrae/hons/annonce/23986043--lys-sussex

Godt nok ikke så mange announcer med dyr, men manden fra nyborg køre stadig på derude.

Så er man advaret :o