Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlige dyr fra mand i Nyborg  (Læst 5775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frederik D. Almar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 40
Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Dato: 15 August , 2013, 19:17 »
Hej,

Jeg måtte desværre indse at der intet var at gøre ved min hane, som nu er død.
Jeg vil dog gerne advare andre som skal til at købe høns, haner eller kyllinger

Jeg købte min hane fra en mand i Nyborg (Går under navnet "Ravnen1" på gul og gratis), jeg tjekkede dyret grundigt og det var fint da vi gik, manden sagde dog at hvis den fejlede noget skulle jeg bare komme tilbage med den.
3 dage senere begynder dyrets adfærd at gå ned at bakke, den bliver sløj og meget inaktiv. Men da jeg kontaktede manden fik jeg afvide at det var ikke "en vare med garanti" at jeg havde købt.

6 dage senere døde hanen, og da jeg igen kontaktede ham og fortalte at jeg mente at han måtte skaffe en ny hane til mig, fralagde han sig alt ansvar. Ydermere da jeg fortalte ham at det var sidste gang at jeg handlede hos ham fik jeg da lige afvide "se at blive voksen". Det kan jo så diskuteres, hvem der skulle se at blive voksen  ;)

Nøj noget svineri!  >:(
Det er bestemt allersidste gang jeg kontakter denne mand, og jeg vil bestemt ikke råde nogen til at købe deres dyr fra ham.

Det var noget af en oplevelse jeg fik mig som førstegangs hønseejer.

Er der andre på dette forum som har erfaringer eller oplevelser med denne "ravnen1" fra Nyborg?
« Senest Redigeret: 15 August , 2013, 20:01 Fra hera0evlyn »

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #1 Dato: 15 August , 2013, 19:28 »
Jeg kender ikke til brugernavnet, men der er en mand fra Nyborg der igen og igen spøger her og der, altid med dårlige dyr, dyr der ikke svarer til racebeskrivelsen osv. Han blev lukket ned på Den Blå Avis for nogen tid siden, da han prøvede at sælge den ikke eksisterende race "rød maran", men jeg har set, at han igen er ude med massevis af annoncer for alverdens fjerkræ.

Han burde stoppes øjeblikkeligt! :police:

En rigtig ærgerlig oplevelse du har haft :(. Jeg kan anbefale dig at tage med til forumdag på Sydfyn d. 24. august. Her kan du møde ærlige og reelle opdrættere, og få en god hønsesnak med os alle sammen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Michael L

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 27
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #2 Dato: 15 August , 2013, 19:37 »
Ja ham fra Nyborg er velkendt

så et indlæg sidste år på hans "gul og gratis" annonce hvor han solgte orpington som jeg på dette tidspunkt var interesseret i, der var 2 indlæg i annonce den " spørg og svar" funktion de har på G&G og dba.

som gjorder at jeg ikke kontaktede ham.


ADVARSEL Orpington fra Nyborg-del 1!
Jeg vil gerne fortælle lidt om mine oplevelser med denne mand. Vi har haft købt 3 høns af manden, 1 hane og 2 høner. Da de ankom havde hanen diaré og øjenbetændelse og alle 3 hostede lidt. Jeg ringe straks til Aage og fik at vide at det nok var køreturen, men det fortsatte og jeg ringede igen. Denne gang fik jeg at vide at de kunne have orm og skulle have ormemiddel. Dette blev vi efter lidt diskussion enige om, at Aage skulle sende til mig, da jeg ikke mente at det kunne være meningen at jeg skulle til dyrlægen og betale for den del, da de jo netop havde haft det fra start. Ormemidlet ankom ikke som aftalt per brev de efterfølgende dage og jeg kontaktede igen Aage, som blot sendte en sms med at han ikke havde mere-så første dyrlægeregning til mig der! Jeg fik også behandlet hanen for øjenbetændelse og ringede igen, da diaréen fortsatte og den ene høne virkede svimmel indimellem, men det mente han at lidt A38 kunne tage




ADVARSEL orpington fra Nybord del 2
Nu vidste det sig så, at den ene høne så var en hane. Denne hane ville Aage så gerne bytte til en høne, men inden vi nåede dertil, så blev min eneste høne mere og mere svimmel. Aage blev kontaktet, men mente ikke at han ville erstatte den syge høne-kun hanen, og dette selvom hønen jo havde været syg fra start. Han oplyste mig her om at der var 1 eller 2 andre der havde meldt tilbage, at de havde syge høns og mente at det var ITL, men Aage ville lige tale med sin egen dyrlæge og så vende tilbage til mig. Det gjorde han bare ikke, men slukkede sin mobil. Jeg stod nu med en meget syg høne. Og dyrlæge kom, så vi kunne få et klart billede af hvad at vi talte om, og dommen var HØNSELAMMELSE. Denne besked sendte jeg fluks til Aage’s mobil, men hørte intet igen. Jeg bad så om at få mine penge retur for hønsene, men Aage har sms’et uforskammet tilbage. Så derfor denne tekst, så andre ikke falder i med en dyr dyrlægeregning oveni

Mvh Michael

Avler: Blå/guldhalset Araucana

-http://www.youtube.com/watch?v=9xUKNJ3VqFY
-http://www.youtube.com/watch?v=Tu9jkC1aldM

     -Bjerringbro Fjerkræklub-
http://bjerringbrofjerkraeklub.dk/

Offline Egon Lund Nielsen

  • Bruger
  • Indlæg: 86
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #3 Dato: 15 August , 2013, 21:26 »
Guloggratis :  Tast Ravnen1 i søgefeltet ..... Han har da en del til salg annoncer, forlanger da også pæne priser !

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #4 Dato: 16 August , 2013, 05:26 »
Ja priserne får ikke en til at tro at man køber dårlige dyr. Fine billeder også, gad vide hvor han har fundet dem?
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #6 Dato: 16 August , 2013, 06:03 »
Hvis andre genkender billeder hører vi da gerne om det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #7 Dato: 16 August , 2013, 06:05 »
Nu har jeg lige tjekket G&G. Det var rart med et brugernavn på vedkommende. Han har godt nok mange høns til salg!
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #8 Dato: 16 August , 2013, 07:02 »
Hvis andre genkender billeder hører vi da gerne om det.
Hans billede af australorps er taget af Lene Ingvartsen fra http://www.silkeborg-fjerkraeklub.dk/38194891

Han er (også) kendt for at stjæle andres billeder. Jeg klagede til Den Blå Avis for et stykke tid siden, og hans annoncer blev derefter fjernet. For en kort stund vel at mærke, så var han på banen igen /d.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #9 Dato: 17 August , 2013, 09:25 »
Passende navn til en der stjæler. Gad vide hvor han får dyrene fra?
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Hønepøne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #10 Dato: 17 August , 2013, 09:55 »
Tak for info!! Meget brugbart!!! :-):-)

Er der nogen som har skrevet til guloggratis ?? Han skal da lukkes ned om det så bare er for en stund, så er det da bedre end ingenting..!!
Har fyldt hele haven med høns.. Skånske blomster, maraner, brahmaer, new hampsire, plymouth rockere, wyandotter, lohmanner, jersey kæmper, hvide silker, blandings kyllinger og blandingshøner og de som startede min hobby en masse amerikanere :-) :-) plus skoven gemmer på vores skønne hængebugsvin, 0,5 landænder til juleaften, 3,0 energibomber af egen avl, 0,1 rottweiler, 1,0 Doberman, 1,0 havaneser, 1,0 skovkat, 1,0 skønneste mand.. Glæder mig til næste år, når gården udvides med får..

Offline Fru B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 139
  • Livet er kort -omfavn det!
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #11 Dato: 17 August , 2013, 10:21 »
Har en kollega de købte orpingtoner af "en mand fra Nyborg" gennem DBA.  Hanen udviste samme symptomer med svimmelhed. Sælgeren sagde i første omgang at den nok bare var "lidt træt" efter køreturen til Nordsjælland. Han (sælger) havde for øvrigt selv leveret dyrene. Da hanen efter nogle få dage knap nok kunne holde sig oprejst,   :( kontaktede de sælgeren igen og efter en noget ophedet diskussion  >:( fik de så hanen byttet.

Hmmm..  tænker at det ikke siger så lidt om en person hvis han finder det nødvendigt at stjæle andres billeder, tør han ikke visebilleder af sine egne dyr frem.?   ???           
Mvh Charlotte :D

1,2 Orpington gul
0,1 Dorking sølvhalset(sølvgrå), 0,1 australorps 
1,3 Engelsk Araucana. 
 
 

1,0 Labrador
1,0 Kat
0,3 Galloway
2,0 Teenagere
1,0 ægtefælle

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #12 Dato: 17 August , 2013, 10:36 »
Sikkert ikke. De er jo efterhånden berygtede for hverken at leve op til standarderne og/eller også være syge. Så ud over at sælge dårlige dyr, så overtræder han også loven om ophavsret.
« Senest Redigeret: 17 August , 2013, 11:01 Fra Henriette Hall »
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #13 Dato: 17 August , 2013, 10:58 »
Han har også været en tur forbi en engelsk opdrætterside for at hapse et billede af orpington. Synes altså også, at billedet af maranerne er et jeg har set her eller på en anden side, men jeg kan ikke lige finde det nogen steder.



Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #14 Dato: 17 August , 2013, 11:04 »
Han har også været en tur forbi en engelsk opdrætterside for at hapse et billede af orpington. Synes altså også, at billedet af maranerne er et jeg har set her eller på en anden side, men jeg kan ikke lige finde det nogen steder.

Og jeg ved med sikkerhed, at sådanne Orpington som afbilledet ovenfor, ikke har været på den pågældende adresse nogensinde. Orpington af denne standard er meget svære at finde udbudt i DK, og laves kun af virkelig seriøse opdrættere.
Jeg selv henter ofte blodfornyelse i udlandet for til stadighed at have Orpington at høj standard.