Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg kan ikke forstå..  (Læst 3475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Jeg kan ikke forstå..
« Dato: 17 Februar , 2013, 16:26 »
..dem der tør købe rugeæg eller for den sags skyld høns og kyllinger fra den blå eller gul og gratis, uden at kunne se billeder af de forældredyr der samles æg fra. Syntes efterhånden der er mange annoncer hvor der ikke er billeder ved. Jeg tænker med det samme hvorfro? Jeg sætter altid billeder ved for jeg syntes folk har ret til at se hvordan dyrene ser ud..og jeg er stolt af min dyr, og det er kun en glæde at vise dem frem  ;)

Engang havde jeg en forespørgsel på en gul orpington hane, der befandt sig sydpå. Jeg spurgte venligt om der kunne komme et billede på af hanen,,og jeg blev godtnok ret paf da sælger skrev tilbage: jeg gider ikke gå ud og og ta billeder af piphans til dig, når jeg kan se du bor så langt væk,,det er bare en helt almindelig gul orpington hane. :o
jeg skrev tilbage at jeg jo gerne ville se dyret, inden jeg evt, kørte langt efter hanen, da det nogle gange ikke var helt racerene dyr folk har gående i haven. og at der muligvis var andre der også gerne ville se varen..men nej sælger ville ikke sælge noget til dem der boede langt væk...og slet ikke ikke til mig. Jeg har ligegodt aldrig været udsat for sådan en behandlig før.
Et par dage efter kom der billeder på..der var faktisk meget lidt orpington i de haner  ::)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #1 Dato: 17 Februar , 2013, 16:50 »
Omvendt garanterer billederne intet.
Jeg har oplevet, at nogen brugte et af mine billeder af mine marankyllinger her fra forum i deres annonce på dba eller g&g (kan ikke lige huske hvilken). Han blev noget mopset over, at jeg bad ham fjerne mit billede, hævdede, at når billederne lå på forum, havde han ret til at bruge dem?!?!?!
Men jeg kan da kun give dig ret i, at det er sært ikke at efterkomme et ønske om et billede fra en potentiel køber.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #2 Dato: 17 Februar , 2013, 17:26 »
..dem der tør købe rugeæg eller for den sags skyld høns og kyllinger fra den blå eller gul og gratis, uden at kunne se billeder af de forældredyr der samles æg fra. Syntes efterhånden der er mange annoncer hvor der ikke er billeder ved. Jeg tænker med det samme hvorfro? Jeg sætter altid billeder ved for jeg syntes folk har ret til at se hvordan dyrene ser ud..og jeg er stolt af min dyr, og det er kun en glæde at vise dem frem  ;)

Engang havde jeg en forespørgsel på en gul orpington hane, der befandt sig sydpå. Jeg spurgte venligt om der kunne komme et billede på af hanen,,og jeg blev godtnok ret paf da sælger skrev tilbage: jeg gider ikke gå ud og og ta billeder af piphans til dig, når jeg kan se du bor så langt væk,,det er bare en helt almindelig gul orpington hane. :o
jeg skrev tilbage at jeg jo gerne ville se dyret, inden jeg evt, kørte langt efter hanen, da det nogle gange ikke var helt racerene dyr folk har gående i haven. og at der muligvis var andre der også gerne ville se varen..men nej sælger ville ikke sælge noget til dem der boede langt væk...og slet ikke ikke til mig. Jeg har ligegodt aldrig været udsat for sådan en behandlig før.
Et par dage efter kom der billeder på..der var faktisk meget lidt orpington

i de haner  ::)

Vi er helt enige.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #3 Dato: 17 Februar , 2013, 17:37 »
Der er rigtig mange som bruger billeder som ikke er deres. Bl.a. bliver der taget rigtig mange billeder fra Lenes klub nede på Sydhavsøerne.
Som Marianne skriver, så er billeder heller ikke nogen garanti. Jeg har læst flere steder på Nettet, at folk er blevet snydt med Maran-æg, da det jo er super nemt bare at ligge billedet ind i Photoshop, og så bare gøre æggene mørkere på billederne.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #4 Dato: 17 Februar , 2013, 17:45 »
Og det er såmænd ikke så svært at finde frem til de dygtige avlere. Jeg plejer at henvende mig til folk i special-klubberne. Gerne folk jeg møder på udstillinger. Så kan jeg bestille æg eller kyllinger fra folk jeg er helt sikker på har top-dyr. De plejer altid at være yderst flinke og hjælpsomme. Og her på forum ved de fleste nok også bedre end at prøve på at snyde hinanden. Jeg ER blevet snydt en gang gennem G&G/Den blå, og det var rigeligt. Jeg vil også hellere give lidt ekstra for æg/kyllinger hos en dygtig avler, end billigt og få noget bras. Men oftest er det faktisk ikke dyrere at købe "de gode" end de billige.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #5 Dato: 17 Februar , 2013, 17:53 »
hvis man køber dyr så få oplyst og stærke og svage sider i arven, folk der ikk ved det , siger jo alt og ingenting

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #6 Dato: 17 Februar , 2013, 18:06 »
har set at folk bruger andre billeder..men de annoncer finder man hurtigt ud af at vælge fra/genkende..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #7 Dato: 17 Februar , 2013, 19:54 »
Billeder er ingen garanti. Og billeder kan hugges alle steder fra, fandt forøvrigt et af mine på DBA i går i en annonce. ??? Mange bruger også standard billedet for racen (især udenlandske hjemmesider/annoncer) og det hjælper jo ligefedt.

Personligt bruger jeg ikke DBA eller G&G til at annoncere med, men det er fordi jeg ikke gider alle platuglerne, som der henvender sig (men det er nu en anden historie, som der findes en tråd om)

Jeg kigger dog lidt på DBA af nysgerrighed engang imellem, for at se hvad der bliver udbudt af .......forskellige dyr.

Men hvis man er ligeglad med race renhed og standard, så er det vel udmærkede steder at købe høns. Og der findes da trods enkelte som sælger gode dyr i racemæssig forstand.

Det allerbedste er nu engang at besøge opdrætteren og se hønsene live.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline buch

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #8 Dato: 17 Februar , 2013, 19:57 »
Billeder er ingen garanti. Og billeder kan hugges alle steder fra, fandt forøvrigt et af mine på DBA i går i en annonce. ??? Mange bruger også standard billedet for racen (især udenlandske hjemmesider/annoncer) og det hjælper jo ligefedt.

Personligt bruger jeg ikke DBA eller G&G til at annoncere med, men det er fordi jeg ikke gider alle platuglerne, som der henvender sig (men det er nu en anden historie, som der findes en tråd om)

Jeg kigger dog lidt på DBA af nysgerrighed engang imellem, for at se hvad der bliver udbudt af .......forskellige dyr.

Men hvis man er ligeglad med race renhed og standard, så er det vel udmærkede steder at købe høns. Og der findes da trods enkelte som sælger gode dyr i racemæssig forstand.

Det allerbedste er nu engang at besøge opdrætteren og se hønsene live.


...........Enig!  /o
1.21 Isa Browm
3.7 Succex

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #9 Dato: 17 Februar , 2013, 20:02 »
Der er jo også mange som bestiller æg fra udlandet UDEN at have set dyrene. Desværre er der også mange som bliver snydt og som ikke lige får det de har bestilt eller får nogle ikke race typiske dyr. Og det er surt hvis man er en seriøs avler og det er man vel hvis man gider at importere fra udlandet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #10 Dato: 17 Februar , 2013, 20:04 »
At købe herfra forum er bestemt ingen garanti, har jeg erfaret mere end en gang desværre :(
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #11 Dato: 17 Februar , 2013, 20:06 »
nogen der os har spillet lotto /o

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #12 Dato: 17 Februar , 2013, 20:15 »
Tja..der er jo ingen garanti for kvalitet eller ægthed, ligemeget hvor man køber.

Jeg annoncere på gul og gratis,,og jeg mener bestemt at jeg kan stå inde for mine dyr,,så man kan altså godt finde gode ting derinde  ;) jeg siger ikke udstillingsegnet, men pæne dyr, som vil pynte allesteder..og faktisk er der mange der bare gern vil have "pæne" dyr. Ikke alle tænker kun på udstillingsegnet dyr..

Jeg har købt fra seriøse opdrætter/klubber, ingen garanti her,,skæve tæer. Sådan noget ville jeg aldrig sende herfra, ihvertfald ikke uden at gøre opmærksom på det..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #13 Dato: 17 Februar , 2013, 20:15 »
Næh, der er heller ikke nogen som skriver at der er garanti ved at købe her på Forum. Jeg selv er også blevet tørret her et par gange. Men thats life og jeg kunnet jo have set dyrene først inden jeg sagde jatak. Til gengæld stolede jeg nu også på at det sælgerne fortalte var rigtigt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg kan ikke forstå..
« Svar #14 Dato: 17 Februar , 2013, 20:21 »
Forøvrigt forstår jeg ikke når der skrives at folk søger racetypiske dyr, men ikke til udstilling ?? For er de racetypiske, så er de jo også udstillingsegnede, for det er trods alt det som giver de fleste point på et point kort. Og har de A-fejl så er de selvfølgelig ikke egnede til udstilling, men da bestemt heller ikke egnede til videre avl

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub